ریزش مو، چیستی و چرایی؟!

این متخصص پوست و مو ادامه داد: این باور عام که موی خیس را نباید شانه کرد و مو ریزش پیدا می‌کند، کاملا اشتباه است و تابه حال چنین چیزی اثبات نشده است.

یک متخصص پوست و مو گفت: برای جلوگیری از ریزش، باید موها تمیز نگه داشته و دستکاری نشوند.

دکتر رضا یعقوبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ریزش مو انواع مختلفی دارد که افراد باید تفاوت آنها را بدانند. برخی از ریزش‌ها برگشت‌ناپذیر است و هیچ‌گاه ترمیم نمی‌شود. ولی ریزش موی منتشره که مشکل بیشتر افراد است برگشت‌پذیر است.

وی افزود: بسیاری از افراد ریزش مو ندارند و تنها چنین تصور می‌کنند. هر فرد پنج میلیون تار مو در بدن خود دارد که از این تعداد یک میلیون مو در سر و صورت و صد هزار مو در سر است و اگر روزانه یک‌هزارم موها یعنی ۱۰۰ مو بریزد، کاملا طبیعی است.

یعقوبی تصریح کرد:‌ ریزش موی منتشره دلایل مختلفی دارد و باید عامل آن بررسی ‌شود. بسیاری از داروها با عارضه ریزش مو همراه هستند و بیمار باید به این توجه داشته باشد که در سه ماه پیش از آغاز ریزش مو چه دارویی مصرف کرده است. سابقه اعمال جراحی و مشکلاتی که خود جراحی ایجاد می‌کند نیز ممکن است در ریزش مو موثر باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اختلال در هورمون‌ها و بیماری‌های غدد داخلی و مشکلاتی چون کم‌کاری تیرویید، دیابت کنترل‌نشده، کم‌خونی و فقر آهن، استرس‌های خیلی شدید و البته نه نگرانی‌های جزیی، نحوه آرایش کردن مو، رنگ کردن‌های متوالی، اتو کشیدن موها، بد شانه زدن مو، رژیم‌های غذایی بسیار سخت و کاهش وزن در حد چندین کیلوگرم و فقر آهن از مواردی است که هر یک می‌تواند بر ریزش مو تاثیر داشته باشد. به عنوان مثال، فقر آهن نخستین مکانی را که تحت تاثیر قرار می‌دهد، ریشه مو است.

این متخصص پوست و مو ادامه داد: این باور عام که موی خیس را نباید شانه کرد و مو ریزش پیدا می‌کند، کاملا اشتباه است و تابه حال چنین چیزی اثبات نشده است.

وی افزود: مواد شیمیایی، تابش آفتاب و آلودگی محیطی نیز روی ریزش مو تاثیر زیادی دارد. بهترین کار برای جلوگیری ریزش مو تمیز نگه داشتن آن و زیاد دستکاری نکردن آن است. بسیاری از خانم‌ها موهای دختر بچه‌ها را بسیار سخت می بندند که موجب کندن ریشه موی آنها می‌شود و بسیار اشتباه است.


عصر ایران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مهدی:

    ایااستفاده بیش ازحدقهوه یاکافین برریزش موتاثیر دارد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.