رییس‌جمهور از طرح زیرزمینی کردن راه‌آهن تهران-تبریز بازدید کرد

۱۶م اسفند ،

صبح روز پنجشنبه دکتر محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور از طرح زیر زمینی کردن راه‌آهن تهران -تبریز در محدوده مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در جریان این بازدید که در هوای برفی تهران صورت گرفت مهندسان و مسوولان طرح به ارائه توضیحاتی در مورد روند اجرای این پروژه در حضور رییس‌جمهور پرداختند.

کل طول مسیر طرح زیرزمینی کردن راه‌آهن تهران – تبریز ده کیلومتر است که دو کیلومتر آن طول شیب راه‌های ورودی و خروجی تونل است و ۸ کیلومتر نیز طول مسیر تونل است. عرض داخل این تونل ۲۴ متر و ارتفاع آن حدود ۸ متر می‌باشد. مجموعه کل بتون ریزی صورت گرفته برای اجرای این طرح ۵۸۰ هزار متر مکعب است و حدود ۳٫۵ میلیون متر مربع خاکبرداری شده است.

برای اجرای این پروژه بالغ بر ۹هزار حلقه شمع اعمال شده است. در قرار اولیه این طرح که در تاریخ ۱۷ /۴ /۸۶ منعقد شده است مبلغ درنظر گرفته برای اجرای طرح ۹۵ میلیارد تومان بود و در قرارداد دوم که در آذر ۹۰ منعقد شده ۱۶۸ میلیادر تومان درنظر گرفته شده بود.

پیش‌بینی شده که این پروژه در تاریخ ۱۵ /۲ /۹۲ به اتمام برسد.

پیشرفت کل پروژه در بخش سازه تاکنون حدود ۹۱ درصد بوده است. بر اساس گفته مدیر این پروژه تاکنون ۳۲۵ میلیارد تومان برای احداث پروژه هزینه شده و پیش‌بینی شده برای تکمیل آن نیازمند اعتباری بالغ بر ۱۷۵ میلیون تومان احتیاج است و در مجموع هزینه پیش‌بینی شده برای پروژه ۵۰۰ میلیارد تومان است.

از اهداف این پروژه می‌توان به بازسازی بافت فرسوده شهری و ارتقا خدمات،‌ کاهش موانع توسعه شهری، کاهش آلودگی زیست محیطی، ارتقا خطوط راه‌آهن از نظر کیفی و … اشاره کرد.

در هنگام بازدید از این پروژه علاوه بر رییس جمهور و مسوولان طرح نیکزاد وزیر راه وشهرسازی نیز حضور داشت.

رییس جمهور پس از بازدید از این طرح در جمع مهندسان و مسوولان پروژه سخنرانی کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.