رییس‌جمهور به مجلس می‌رود

برای دفاع از هجده وزیر پیشنهادی

ایران > دولت– ممتازنیوز:
روز دوشنبه رییس‌جمهور به منظور دفاع از هجده وزیر پیشنهادی خود برای تشکیل دولت یازدهم به صحن علنی مجلس شورای اسلامی می‌رود.

رییس‌جمهور هفته قبل در مراسم تحلیف خود لیست وزرای پیشنهادی خود را برای دولت یازدهم به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، مجلس شورای اسلامی در طی سه روز در دو نوبت صبح و بعداز ظهر صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت یازدهم را مورد بررسی قرار می‌دهد.

حسن روحانی در کنفرانس مطبوعاتی خود که هفته قبل در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شده بود، تاکید کرد که روز دوشنبه از تمامی وزرای خود دفاع قاطعی خواهد کرد.

روحانی در این نشست خبری خود در مورد معیارهای انتخاب اعضای کابینه خود گفت: معیار ما برای انتخاب کابینه شایستگی اشخاص، شرایط کشور، نیاز کشور به اشخاص باتجربه و باسابقه است و ما احساس کردیم که زمان نداریم برای این‌که بار دیگر بخواهیم خطا کنیم و باید اشخاصی در کابینه حضور داشته باشند که دارای تجربه و تخصص کافی باشند و در قبل نیز عملکرد خوبی از خود ارائه کرده باشند.

رییس‌جمهور گفت: من به صراحت می‌گویم هیچ کس به بنده به عنوان رییس‌جمهور فشار نیاورد که کسی را انتخاب کنم و در کابینه قرار دهم و بنده هم کسی نیستم که در شرایط فشار تصمیم بگیرم و این کار را نمی‌کنم. تمام اشخاص تصمیم خودم بود، البته با بسیاری مشورت کردم.

روحانی با اشاره به بعضی از شایعات در مورد کابینه، تصریح کرد: به مردم به صراحت می‌گویم، شایعاتی که در خارج در مورد کابینه مطرح می‌شود درست نیست، واقعیت نیست؛ چرا که دولت شرکت سهامی نیست که بگوییم سهم این جناح و آن جناح چقدر است.

رییس‌جمهور اظهار کرد:‌ اتهاماتی که در گوشه و کنار نسبت به بعضی از اشخاص معرفی شده در کابینه می‌زنند، درست نیست، غیراخلاقی است، البته ممکن است در مجلس نیز مطرح شود، من در آنجا پاسخ می‌دهم، از تمام وزرا با قاطعیت دفاع می‌کنم، آنها را قبول دارم و از تک تک آنها دفاع می‌کنم.

روحانی با بیان این‌که بسیاری از کسانی که معرفی شدند، به صورت مستقیم می‌شناسم و در جاهای مختلف از جمله مجلس، شورای امنیت، در زمان جنگ و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی با آنها کار کرده‌ام، گفت: البته چند نفری می باشند که آشنایی بسیاری با آنها ندارم، یعنی مستقیم با آنها همکاری نداشتم، البته از سوی اشخاص مطمئن معرفی شده‌اند و در لیست کارگروه‌ها بوده‌اند و فعالیت آنها از سوی کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته است.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.