رییس‌جمهور: تضمین می‌دهیم اقتصاد درست شود

۳ م دیماه ،

احمدی‌نژاد در ادامه گفت‌وگوی تلویزیونی خود، در پاسخ به اینکه “آیا قیمت‌های حامل انرژی تغییر پیدا خواهد کرد؟” گفت: ما اصرار داشتیم هدفمندی یکباره اجرا شود. اجرای آن در ۵ مرحله در اقتصاد ثبات نخواهد داشت و هر سال یک انتظار تورمی شکل می‌گیرد و این به ضرر مردم است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، رییس‌جمهور افزود: مردم ما ظرفیت بسیار بالایی دارند و حتی آمادگی دارند که کل دنیا را درست کنند. دیدیم که در تحولات اقتصادی و طرح هدفمندی یارانه‌ها چگونه همراهی کردند.

وی با بیان اینکه “هدفمندی یارانه‌ها سبب تعادل اقتصادی و کاهش آسیب‌پذیری اقتصاد کشور شد”، اظهار کرد: قیمت ارز را سال آینده بسیار پایین‌تر از آنچه که در بودجه آمده است، خواهیم دید.

احمدی‌نژاد ادامه داد: دشمن ما را تحریم کرده است و فرض کنیم که این اتفاق یک یا دو سال طول بکشد، آیا می‌توانیم تحریم‌ها و قیمت ارز را به یک عنصر مثبت در اقتصاد تبدیل کنیم؟ ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم به گونه‌ای که عنصر تحریم‌ها خنثی شود و هر کاری که دشمن انجام دهد، تاثیری نداشته باشد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه “یکی از راه‌های کاهش اثر تحریم‌ها، افزایش صادرات غیرنفتی است”، افزود: صادرات غیرنفتی ما امسال از ۵۰ میلیارد گذشت و با یک گام دیگر از ۱۰۰ میلیارد دلار عبور خواهد گذشت. ما می‌توانیم وابستگی بودجه به نفت را برداریم و از همین ثروت خوب استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه “هدفمندی یارانه‌ها یک کار بنیادی در اقتصاد کشور بود”، گفت: سالانه یک میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه نفت و ۸۵۰ هزار متر مکعب صادرات گاز داریم که معادل ۳۰۰ هزار میلیارد تومان می‌شود. پولی که ما از ارز برای بودجه می‌گیریم، ۹۰ هزار میلیارد تومان است. با این حساب ۲۱۰ هزار میلیارد باقی می‌ماند. می‌توانیم این ۲۱۰ هزار را تقسیم کنیم و به مردم بدهیم، همین پول با ۴۰ هزار تومانی که به مردم می‌دهیم، مردم را در مقابل نوسانات مقاوم می‌کند.

رییس‌جمهور اضافه کرد: اگر پول مردم را به دست خودشان بدهیم، در مصرف نیز کنترل دوباره‌ای بوجود می‌آید. بعضی گمان می‌کنند پولی که به دست مردم می‌دهیم، سبب افزایش نقدینگی می‌شود اما اشتباه می‌کنند، چراکه نقدینگی یعنی افزایش پایه پولی.

احمدی‌نژاد همچنین تاکید کرد: تضمین می‌دهیم که اقتصاد درست شود اما اجازه دهند از یک‌جا مدیریت صورت گیرد؛ البته همه دلسوزند.

وی با اشاره به بخش صادرات اظهار کرد: صادرات ما مطمئنا به ۱۰۰ میلیارد خواهد رسید و این سبب افزایش تولید و ایجاد اشتغال خواهد شد ضمن اینکه ما از ۶ یا ۷ دهک جامعه نیز حمایت کرده‌ایم.


sadkhabar.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.