رییس‌جمهور: ملت ایران در طول تاریخ پرچمدار علم، صلح، انسانیت و فرهنگ بوده است

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در جریان سفر به استان گلستان در مراسم افتتاح چند پروژه عمرانی دراین استان، با اشاره به اینکه این روزها مصادف با روز ملی خلیج فارس است، گفت: نگاه ما به ایران فراتر از قوم و قبیله است، نگاهی انسانی و فرهنگی است که ریشه و منشاء در گذشته تاریخی و فرهنگی پر افتخار این سرزمین دارد چرا که نام ایران مفهومی فراتر از محدوده جغرافیایی است.

رییس جمهور افزود: ایران یکی از سرزمین هایی است که خداوند همه مواهب طبیعی را در آن قرار داده است و بالاتر از آن، این سرزمین را مملو از زیبایی های فرهنگی بوده که این عوامل عشق عمیق تر و گسترده تر به ایران اسلامی را موجب می شود.

رییس جمهور تصریح کرد: ‌اگر همه تاریخ را در ذهن خود مرور کنیم، هیچ ملت و سرزمینی را نخواهیم یافت که به اندازه ایران به فرهنگ انسانی ، پاک ، عدالت ، فرهنگ الهی و اعتلای انسان کمک کرده باشد و این میراث ملموس و معنوی حاصل کار، تلاش و جهاد طاقت فرسا، مخلصانه و فداکارانه ملت ایران در طول قرون و اعصار است.

دکتر احمدی نژاد اضافه کرد: درست است که در برخی از دوره های تاریخی حکامی در این سرزمین حکم راندند که شایستگی حکومت بر ملت ایران را نداشتند، اما ملت ایران در طول تاریخ همچون رودخانه ای زلال، جاری و زنده بوده که سهمی غیر قابل چشم پوشی در تاریخ و فرهنگ جهانی دارد و همواره در خدمت بالا بردن پرچم توحید ، عدالت و انسانیت قرار داشته و انسان های بزرگی را به تاریخ معرفی کرده است که عاشق بشریت و در خدمت اعتلای انسانیت بوده اند.

رییس جمهور تاکید کرد: اینها همه دلایلی است که ما را مجاب به دوست داشتن و عشق ورزیدن به ایران می کند چرا که ایران یعنی میراثی فرهنگی و معنوی در کارنامه ای درخشان از خدمات ماندگار به انسانیت.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به دیدگاه پیامبر گرامی اسلام درباره ملت ایران و نقش این مردم در آینده تاریخ، افزود: باید به این سخن پیامبر گرامی اسلام (ص) که ملت ایران را پرچمدار آینده توحید و عدالت معرفی کرده اند ، افتخار کنیم و به اعتبار همین سخن باید ایران را دوست داشته باشیم؛ این نژاد پرستی و از جنس حرفهایی که برخی ها با گذشت ۱۴۰۰ سال از اسلام بیان می کنند و نسب و نژادشان را در دین و مذهبشان مقدم می دانند نیست.

رییس جمهور اظهار داشت: ملت ایران از ابتدای تاریخ ملتی موحد بوده و فارغ از ملیت و قومیت اسلام را پذیرفته و ذکر بزرگی های این ملت نه نژادپرستی بلکه در وهله اول شکر نعمت و دوم ذکر یک ماموریت الهی است.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه ملت ایران در طول تاریخ همواره پرچمدار دفاع از حقوق ملت ها بوده است، گفت: اگر چه جنایات و کشتارهای زیادی در طول تاریخ شده است، اما ملت ایران هرگاه فرصت یافته دوستدار بشریت و تعالی انسان بوده و اگر هم گاهی کسانی بر این ملت حاکم شده اند که اهل ظلم و ستم بوده اند، این ملت خودشان پیش از هر کس دیگری او را کنار زده اند.

رییس جمهور ملت ایران را در طول تاریخ پرچمدار علم ، صلح ، انسانیت و فرهنگ توصیف کرد و اظهار داشت: امروز و در دوره ای که بشریت بیش از هر دوره ای دیگر به اندیشه و فرهنگ ملت ایران نیاز دارد ملت ایران باید بیش از گذشته به ماموریت جهانی و الهی خود توجه داشته و امروز باید ایران اسلامی را بر اساس توحید ، عدالت و آموزه های پیامبر گرامی اسلام (ص) و اهل بیت طاهرش بسازیم.

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: وضع دنیا امروز به گونه ای است که هر کس به زور بر دیگران غلبه می کند و حق را متعلق به خود می داند و اینگونه می پندارد که قانون همان چیزی است که او می خواهد و همه قواعد را برای کسب منافع خود تنظیم می کنند ، نگاهی به نظام اقتصادی حاکم بر دنیا بیاندازید که چگونه هر روز حتی بدون آنکه خودمان متوجه شویم داشته ها و ثروت های ما به جیب عده ای سرمایه سالار بی فرهنگ می رود و در نتیجه فقر چنان در دنیا گسترش یافته که امروز بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر در دنیا حتی در طول روز به یک وعده غذای مناسب دسترسی ندارند و قاچاق مواد مخدر ، جنگ و کشتار بیش از هر زمان دیگر بر سر ملت ها سایه افکنده است.

رییس جمهور وضعیت مردم مظلوم افغانستان را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: همه شاهدیم که این ملت چند سال است که گرفتار زورگویان بین المللی شده و این امر باعث شده که ما شاهد آن باشیم که امید در افغانستان به آینده کم شود..

دکتر احمدی نژاد آنچه در عرصه جهانی می گذرد را حاصل حاکمیت آدم های بی فرهنگ ، خودخواه و زیاده طلب در دنیا عنوان کرد و گفت: برای تغییر این وضع ابتدا باید ملتها علیه توطئه زورگویان قیام کند و یک الگوی مترقی و پیشرفته به جهانیان ارائه نمایند که بتوان خارج از سلطه زورگویان بی فرهنگی که امروز در دنیا حاکم شده اند زندگی خوب و سرشار از آسایش و رفاهی داشت.

ادامه دارد…


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.