رییس‌جمهور نتیجه مسافرتش به اندونزی و ویتنام را تشریح کرد

۲۰ آبان ،

66-96.jpg

رییس‌جمهور پس از بازگشت از مسافرت به دو کشور آسیای جنوب شرقی اندونزی و ویتنام در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد به تشریح نتیجه مسافرت چهار روزه خود پرداخت.

به گزارش تفسیری خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد در ابتدا به مسافرت خود به اندونزی اشاره کرد و گفت: روابط ما با اندونزی روابط خوبی است و این کشور نقش مهمی در منطقه و سطح بین‌الملل دارد.

رییس‌جمهور با اشاره به روابط رو به گسترش ایران و اندونزی، به برگزاری اجلاس دموکراسی در این کشور اشاره کرد و گفت: این اجلاس از جهات مختلفی حاوی اهمیت است،‌ از جمله اینکه نظم موجود در عرصه جهانی را نفی کرده و به دنبال نظم تازه و صالح در عرصه بین‌الملل می‌شود.

وی با بیان اینکه “کسانی که در این اجلاس صحبت کردند، بر ضرورت ایجاد اصلاحات زیربنایی و اساسی در نظم موجود جهانی تاکید کردند”، اظهار کرد: در واقع آرمان ملت ایران در ارتباط با عدالت و ضرورت ایجاد اصلاحات اساسی در عرصه جهانی جای خود را در فضای بین‌المللی باز کرده است.

احمدی‌نژاد در ادامه به ملاقات‌های خود با بعضی از روسای کشورهای شرکت‌کننده در حاشیه این اجلاس اشاره کرد و گفت: در حاشیه اجلاس دیداری با رییس‌جمهور اندونزی داشتیم و در این دیدار روابط دو کشور را مرور کردیم.

وی اضافه کرد: یکی از محورهای مورد بحث در این گفت‌وگو، مساله سوریه بود و من با چند نفر از روسای دولت‌های شرکت‌کننده در این اجلاس نیز صحبت کردم که این اتفاق نظر وجود داشت که راه‌حل اساسی و درست در ارتباط با سوریه تفاهم ملی است و اینکه از دل تفاهم ملی می‌توان به یک انتخابات آزاد دست پیدا کرد.

احمدی‌نژاد در همین ارتباط ادامه داد: جنگ راه‌حل درستی نیست و هرکس با جنگ به قدرت برسد، نمی‌تواند امنیت پایداری را در سوریه ایجاد کند.

وی همچنین گفت: در پی این گفت‌وگوها قرار بر تقویت گروه منجی شد و اینکه با بعضی از کشورها از جمله اندونزی تلاش‌های مشترک جهت ایده تفاهم ملی در سوریه پیگیری شود.

به گزارش تفسیری ایسنا، رییس‌جمهور به مسافرت خود به ویتنام و مقاومت و ایستادگی مردم این کشور در برابر زورگویان و اشغالگران اشاره کرد و گفت: هر دو کشور ایران و ویتنام به دنبال گسترش روابط با یکدیگر می باشند و در بخش‌های مختلف از جمله بخش‌های سیاسی همکاری خوبی دارند و در عرصه بین‌المللی از حقوق یکدیگر دفاع می‌کنند و دو کشور در مورد ضرورت اصلاح نظم جهانی حاوی دیدگاه‌های مشترکی می باشند.

احمدی‌نژاد افزود: در جریان این مسافرت گفت‌وگوهای خوبی بین دو مقامات کشور انجام شد و در گسترش همکاری بین دو کشور در بخش‌های مختلف از جمله بخش اقتصادی، علمی، فناوری، سیاسی و … تاکید شد و امیدواریم که این توافقات با پیگیری‌های لازم، عملیاتی شود.

بر اساس این گزارش تفسیری، رییس‌جمهور در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد، مورد استقبال محمدرضا رحیمی – معاون اول رییس‌جمهور – قرار گرفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.