رییس جامعه جراحان کشور: انجام حتی پیشرفته‌ترین جراحی‌ها نیز در کشور امکان پذیر است

ممتاز نیوز: رییس جامعه جراحان کشور گفت: امروز در عصر پیشرفت تکنولوژی هیچ بیماری اجبار ندارد که برای حتی پیشرفته‌ترین نوع اعمال جراحی و درمان به خارج از کشور سفر کند.

دکتر ایرج فاضل در گفت وگو با ایسنا، گفت: پزشکی ایران نسبت به سایر رشته‌های علمی پیشرفت بسیار خوب و قابل تحسینی داشته است. امروز در عصر پیشرفت تکنولوژی هیچ بیماری اجبار ندارد که برای حتی پیشرفته‌ترین نوع اعمال جراحی و درمان به خارج از کشور سفر کند.

وی افزود: چهره طبابت و درمان به خصوص جراحی در سطح جهان دچار تحول شده است و بسیاری از روشهایی که به تدریج جا افتاده است کنار می رود و یا شکل درمانها با توجه به تکنولوژی جدید و پیشرفته عوض می‌شود.

فاضل تصریح کرد: برخی از بیماری‌هایی که فقط با جراحی قابل درمان بود امروز به کمک وسایل جدید مانند دستگاه‌های تصویربرداری مدرن یا آندوسکوپی‌ها بدون توسل به جراحی امکان پذیر است و ما خوشبختانه با همت انجمن‌های علمی پزشکی و تلاش بی‌وقفه و گسترده‌ای که در جهت گسترش دانش پزشکی و ارایه آخرین پیشرفت‌های علمی به اعضای حرفه دارند همگام با دنیا در این موارد پیشرفت کردیم.

رییس جامعه جراحان کشور اظهار کرد: با وجود آمادگی و پیشرفت علمی و تکنیکی، یکی از بزرگترین مسایل مطرح در طبابت و درمان مسئله اخلاق است. با توجه به اینکه پزشکان ادعای قداست حرفه پزشکی را دارند باید در حفظ مبانی اخلاقی و برخورد کریمانه و شایسته با مردم بسیار کوشا باشند.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.