رییس جمهوری مغولستان از بناهای تاریخی اصفهان دیدن کرد

رییس جمهوری مغولستان از بناهای تاریخی اصفهان دیدن کرد

 رییس جمهوری مغولستان و هیات همراه که برای شرکت در شانزدهمین اجلاس سران غیرمتعهدها به ایران سفر کرده است، از بناهای تاریخی اصفهان دیدن کردند.

به گزارش ایرنا، ‘تساخیاگین البگ دورج’ که بامداد روز یکشنبه با استقبال رسمی استاندار اصفهان وارد این شهر شد،در بازدید از غرفه های نمایشگاه صنایع دستی اصفهان گفت: پیش از این سفر، فکر می کردم ما خیلی از هم دور هستیم ولی اکنون درمی یابم که از نظر فکر و فرهنگ چقدر به هم نزدیکیم.

‘تساخیاگین البگ دورج’همچنین در بازدید از چهلستون اصفهان، این بنا را بسیار هنری و بی نظیر برشمرد و گفت: این بنا به نحو خیلی خوبی نگهداری شده است.

وی در حاشیه بازدید از اثر تاریخی پل خواجو در جمع خبرنگاران نیز گفت: اکنون ما می دانیم که چقدر ملتهای ما به هم شبیه هستند و اشتراکاتی بین دو کشور ایران و مغولستان وجود دارد.

رییس جمهوری مغولستان گفت:مردم ایران،ملتی با شخصیت بالا و مهمان نوازند.

وی ضمن تاکید بر سفر ملتها بدون روادید به کشورهای یکدیگر گفت: در آینده ارتباط دوستانه و اعتماد متقابل با یکدیگر خواهیم داشت.

رییس جمهوری مغولستان افزود: سعی می کنیم سفارت خود را در ایران باز کنیم و از مسولان جمهوری اسلامی درخواست می کنم که سفارت خود را در مغولستان دایر کنند.

وی در این بازدیدها از مسجد شیخ لطف الله، مسجد، بازار و میدان امام(ره) دیدن کرد و علاوه بر گرفتن عکس در کنار بناهای تاریخی اصفهان، با مردم حاضر در میدان امام نیز یک عکس یادگاری گرفت.

هیات مغولستانی در بازدید از مسجد امام(ره)در گنبد اصلی شبستان این مسجد، سرودی به زبان مغولی قرائت کردند.


JazabNews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.