رییس دانشگاه تربیت مدرس:جایزه«شهید تهرانی مقدم»طراحی می‌شود

۲۳ آبان ،

Amir Kholoosi-2-34.jpg

مراسم اعطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه تربیت مدرس به شهید حسن تهرانی مقدم صبح امروز با حضور وزیر علوم، جانشین فرمانده کل سپاه و جمعی از دانشگاهیان در محل دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر بیژن رنجبر رییس دانشگاه تربیت مدرس در ابتدای این مراسم سردار سرلشگر دکتر حسن تهرانی مقدم را شخصیتی عزیز و عظیم خواند و گفت: نقش علمی و فناوری این شهید همچون نگینی درخشان در تولید علم و صنعت کشور می‌درخشد و ایشان پژوهشگری پر تلاش بودند که مقام معظم رهبری وی را دانشمند برجسته نامیدند.

وی با بیان اینکه دانشگاه تربیت مدرس مفتخر است به پاس زحمات و مجاهدت‌های علمی و فناوری این دانشمند برجسته، دکترای افتخاری در رشته هوافضا از دانشکده فنی و مهندسی را تقدیم وی کند، تصریح کرد: با این اقدام افتخاری به افتخارات دانشگاه تربیت مدرس افزوده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین دانشگاه تربیت مدرس مفتخر است در حوزه فنی و مهندسی و در سطوح ملی و بین‌المللی با همیاری دانشگاه جامع امام حسین (ع) جایزه شهید تهرانی مقدم را طراحی و ابداع کند تا هر دوسال یکبار به بهترین دستاوردهای علمی و فناوری در حوزه فنی مهندسی اعطا شود.

وی افزود: از امروز به بعد اساسنامه جایزه شهید تهرانی مقدم تدوین می‌شود.

به گفته وی بی شک شناساندن زوایای پنهان حیات این مرد بزرگ در تاریخ ایران و اسلام ضرورت اساسی برای نظام جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.