رییس دانشگاه زنجان خواستار افزایش دوره های تحصیلات تکمیلی دردانشگاه ها شد

ˈ محسن افشارچیˈ امروز- دوشنبه – در مراسم آغاز به کار این نشست در دانشگاه شهید بهشتی یادآور شد : برپایی دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها موجب افزایش تولید علم و در نتیجه افزایش تولید ثروت می شود . از این رو بهتر است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تسهیلات لازم را برای گسترش این دوره ها در دانشگاه ها ارایه کند .

وی گفت : کیفیت آموزشی و پژوهشی به ویژه در سطح کارشناسی ارشد و دکتری باید بالا تر رود و توجه به این موضوع بسیار مهم است.

وی در مورد اجرای پروژه های ملی مصوب گفت: قسمت عمده این پروژه ها در دانشگاه های تهران انجام می شود و با هماهنگی انجام شده با معاونت پژوهشی وزارت علوم قرار است بخشی از این پروژه ها به دانشگاه های کوچک واگذار شود که این خود باعث افزایش بودجه پژوهشی دانشگاه ها می شود.

رییس دانشگاه زنجان همچنین خواستار برگزاری شورای عالی علوم، تحقیقات وفناوری (عتف) در سطح استانی شد و گفت : برپایی این شورا در سطح استانی برای ارتقای جایگاه آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها موثر است .

همچنین در این نشست دکترˈباقر لاریجانیˈ رییس پژوهشگاه دانش های بنیادین گفت : اولین رکن در پیشرفت علم و فناوری این است که پیشرفت علمی کشور موتور محرکی داشته باشد.

در این زمینه رهنمودهای مقام معظم رهبری برای پیشرفت های علمی و فناوری همچون محرکی قوی برای محققان و پژوهشگران ایرانی است .

به گفته وی باور جوانان ، ارزش نهادن به نوآوران و در عین حال درنظر گرفتن پیشرفت های علمی و فناوری در جهان و ایجاد روحیه خودباوری در جوانان به منظور رقابت در سطح جهان از مهمترین عوامل پیشرفت علمی کشور است .

نشست سراسری روسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ، معاون پژوهش و فناوری این وزارتخانه و روسای بیش از ۴۰۰ دانشگاه ، پژوهشگاه و پارک های علمی و فناوری سراسر کشور در دانشگاه شهید بهشتی آغاز شد .

این نشست تا عصر امروز ادامه دارد.

علمی**۲۰۳۸**۹۱۹۰** ۱۵۸۱

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.