رییس فدراسیون تنیس: لابی کردن روسای فدراسیون‌ها برای انتخابات کمیته المپیک خنده‌دار است

۳۰ آبان ،

رییس فدراسیون تنیس گفت: در شرایطی که وقت انتخابات کمیته ملی المپیک مشخص نیست لابی کردن روسای فدراسیون‌های ورزشی برای گرفتن کرسی در کمیته المپیک خنده‌دار است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شایسته در حاشیه مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع) در کمیته ملی المپیک درباره مشکلات مالی فدراسیون‌های ورزشی اظهار کرد: نه اینکه فدراسیون تنیس مشکل مالی نداشته باشد و این طور هم نیست که کمبود بودجه سبب تعطیلی برنامه‌هایمان شود. اعزام‌ها تا جایی که فوریت دارد انجام می‌شود و مسابقه‌ها هم در حال پیگیری است.

وی درباره تخلفی که مهذب‌نیا یکی از بازیکنان شاغل در لیگ تنیس انجام داده تصریح کرد: حاشیه در مورد تخلف مهذب‌نیا بسیار نیست. یک بازیکن تخلف کرده و کمیته انضباطی هم با او برخورد کرده است. بعد از سالیان سال یک اتفاق اینچنینی در تنیس رخ داده است و یک بازیکن دچار خطا شده است. گواهی تحصیلی‌اش درست نبود. حکم وی صادر شده اما حق اعتراض دارد. سازمان لیگ هم که از مهذب‌نیا شکایت کرده می‌تواند به حکم صادر شده اعتراض کند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای اصلاح اساسنامه فدراسیون تنیس انجام گرفته است؟ تصریح کرد: فدراسیون جهانی تنیس روی اساسنامه داخلی ما گیری ندارد.

رییس فدراسیون تنیس در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا به نظر شما ورزش ایران تعلیق می‌شود؟ خاطرنشان کرد: نه، ورزش ایران تعلیق نمی‌شود. ایران بزرگتر از این حرف‌ها است که تعلیق شود. از طرفی مدیران ما درایت بسیار بالایی دارند. قطعا با دوراندیشی که صورت می‌گیرد مشکل حل خواهد شد و ورزش از این دغدغه خارج می‌رود.

شایسته درباره عدم همکاری مربیان خارجی با ایران به سبب بالا رفتن نرخ ارز تاکید کرد: ما سعی داریم مربی خارجی جذب کنیم. لزومی ندارد حتما کمیته ملی المپیک موظف شود که برای همه رشته‌ها مربی خارجی بیاورد. بعضی رشته‌ها علاقه‌مندان بسیار بسیاری دارد، طبیعی است که وظیفه وزارت ورزش و کمیته المپیک است که به آن‌ها رسیدگی کند ولی من هم به عنوان رییس فدراسیون وظیفه دارم خودم فدراسیونم را اداره کنم تا وزارت ورزش به رشته‌هایی که پایه و اساسی‌تر می باشند، بیشتر توجه کند. اگر وزارت و کمیته هم گنجایش داشتند به ما هم کمک کنند.

شایسته در واکنش به خبرنگاری که پرسید آیا برای شرکت در انتخابات هیات رییسه کمیته ملی المپیک کاندیدا می‌شوید؟ تصریح کرد: من اعتقادی به عضویت در هیات رییسه کمیته المپیک ندارم. تاکنون هم با هیچ کس لابی نکرده‌ام. تصمیمی هم برای عضویت در هیات رییسه ندارم. وقتی وقت انتخابات کمیته المپیک مشخص نیست لابی کردن مدیران با هم خنده‌دار است. اگر کسی هم در این شرایط این کار را بکند اتفاق خوبی نیست. رییس فدراسیونی که دغدغه‌های امروز ورزش را فراموش کند، شانیت ورزش کشور را پایین می‌آورد.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا ایران برای کسب مقام دومی بازی‌های آسیایی کره شانس دارد؟ گفت: از ابتدای انقلاب ما در همه مسائل با مشکلاتی مواجه بودیم ولی مردم ایران ظرفیت بسیار بالایی دارند. اگر برای هدف‌مان هم‌فکری و تعامل بیشتری کنیم کسب مقام دومی دور از دسترس نخواهد بود. ورزشکاران ما به دنبال بالا بردن پرچم ایران می باشند. ما هم موظفیم ذهن و فکر آن‌ها را آسوده کنیم. سه چهار ماه است که مشکلاتی در ورزش وجود دارد ولی تجربه نشان داده که همگی برطرف خواهد شد و ورزش ما با جهش بیشتری پیش می‌رود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.