زاهدی: سازمان سنجش در آزمون دکتری خطا نکرده است

زهرا تالانی: قرار بود کمیسیون آموزش و تحقیقات، ابراهیم خدایی، رئیس جدید سازمان سنجش را برای پاسخگویی به این موضوع دعوت کند.

محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است در آزمون دکتری تخلفی نشده و مشکل بیشتر در عدم اطلاع رسانی است.
گفت و گوی خبرآنلاین با رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را می خوانید:

دانشجویان آزمون دکتری نسیت به نحوه معرفی پذیرفته شدگان برای مصاحبه اعتراض دارند. شما در کمیسیون به این اعتراضها رسیدگی کردید؟
بله و برای همین از رئیس سازمان سنجش دعوت کردیم تا حضور یابد اما بررسی‌های ما و پاسخ‌های سازمان سنجش نشان می دهد که تخلفی درآزمون دکتری صورت نگرفته است.

یکی از ادعاهای داوطلبان این است که سال گذشته برای کد رشته، ۱۰ برابر ظرفیت اعلام کرده بودند که امسال این کار انجام نشده است؟
بله اما تناقضی با آنچه در دفترچه آمده، ندارد .

اما داوطلبان می گویند چرا مطابق کد رشته‌ها، نفرات را چند برابر اعلام نکرده‌اند ؟
در دفترچه هیچ وقت اعلام نشده است که نفرات را چند برابر معرفی می‌کنیم.سازمان سنجش گفته بود که مطابق ظرفیت رشته و دانشگاه چند برابر اعلام می‌کنیم که همین کار را هم کرده‌اند ، بنابراین این‌ها اختلاف برداشتی بوده است که داوطلبان داشته‌اند. شاید اگر اطلاع رسانی دقیق تری راجع به این مفاهیم صورت می‌گرفت و واژه‌ها به درستی و به موقع تبیین می‌شد این مشکلات به وجود نمی‌آید.

بنابراین شما این اعتراضها را منطقی نمی دانید؟
سازمان سنجش مطابق با‌‌ همان دستورالعمل‌ها و اطلاعیه‌هایی که صادر کرده بود عمل کرده است البته ابهامات به مسئولان این سازمان اعلام شد.
۴۷۲۳۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.