زاکانی:باید به سمت وحدت پیش برویم

۳۰م دیماه ،

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر اینکه این فراکسیون در مورد جزییات انتخاب نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ورود پیدا نمی‌کند، گفت که ورود حداد عادل به ائتلاف ۲+۱ نظر شخصی بوده و ارتباطی با فراکسیون ندارد.

به گزارش ممتازنیوز، علیرضا زاکانی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد جزییات توضیحات حدادعادل در فراکسیون اصول‌گرایان مبنی بر علل ورود وی به ائتلاف ۳ نفره گفت: توضیحات ایشان همان توضیحاتی است که در سخنرانی‌های عمومی و مصاحبه‌ها مطرح کرده است و چیزی فراتر از این موارد را در فراکسیون را بیان نکرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا توضیحات حداد عادل به اعضای فراکسیون اصولگرایان در مورد سبب ورود وی به ائتلاف ۳ نفره  با توجه به انتقادات تند بعضی از اعضا قانع‌کننده بود، گفت: تاکنون بحثی با این مضمون و معنا در فراکسیون صورت نگرفته است.

سخنگوی فراکسیون اصول‌گرایان مجلس در ادامه تاکید کرد: فراکسیون اصولگرایان کارکرد داخل مجلسی دارد و در مورد امورات کلی مربوط به نظام اسلامی و به تبع آن نسبت به فضای جامعه، منطقه و جهان تصمیم‌گیری و اعلام نظر می‌کند، بر این اساس این فراکسیون راجع به جزییات انتخاب نامزد انتخابات ریاست جمهوری ورود نخواهد کرد.

زاکانی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا حداد عادل به عنوان رییس فراکسیون اصو‌ل‌گرایان به ائتلاف ورود پیدا کرده است، گفت: این نظر شخصی بوده است و ربطی به کارکرد فراکسیون ندارد.

وی در عین حال با بیان اینکه باید از هر موضوعی که فضا را به سمت شفاف‌تر شدن پیش می‌برد استقبال کرد، گفت: البته اظهار نظر در مورد هر اتفاقی باید براساس اقتضائات زمانی و شرایط جامعه انجام شود. اعتقاد ما بر این است که اگر قرار باشد جریان اصولگرا و نیروهای انقلاب مورد تهدید قرار گیرند و به دنبال آن جهت‌گیری‌های کشور تغییر پیدا کند حتما باید به سمت وحدت پیش رویم؛ در مقابل اگر تهدید و مخاطره‌ای برای جهت‌گیری کشور وجود نداشته باشد پیشنهاد ما به تکثر است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تاکید کرد: به نظر ما اگر جهت‌گیری‌های کل کشور مورد تهدید قرار گیرد باید به سمت ایجاد وحدت و معرفی نامزد نهایی توسط کل مجموعه اصولگرایان حرکت کنیم، در غیر این صورت پیشنهاد ما به تکثر بین اصولگرایان است.

زاکانی در پایان در واکنش به انتشار یافتن خبرها در خصوص کاندیداتوریش در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت که در این رابطه در حال فکر کردن است چون فکر کردن ضرری ندارد.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.