زاینده رود خشک می شود

‘محمدعلی طرفه’مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان روز پنجشنبه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا ضمن درخواست از مردم استان اصفهان برای صرفه جویی و بهینه مصرف کردن آب، افزود: با پایان یافتن کشت و کار کشاورزان برای حفظ آب موجود برای مصرف شرب مردم خروجی سد زاینده رود کاهش یافت.

به گفته وی، جریان آب رودخانه زاینده رود تا نیروگاه اسلام آباد جاری و بعد از آن آبی وارد بستر رودخانه نخواهد شد.

وی اظهارامیدواری کرد: با همکاری کشاورزان، مردم و مسئولان استان در مصرف آب، در تابستان سال جاری با مشکل کمبود آب در بخش شرب مواجه نخواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بارندگی ها در سرشاخه های استان در سال جاری نسبت به متوسط دراز مدت آن حدود ۳۰ درصد کاهش داشته، نیازمند مدیریت صحیح توزیع آب در بخش های مختلف به ویژه کشاورزی و شرب منطقه هستیم.

وی تاکید کرد: حجم مخزن سد زاینده رود ۸۰ درصد و ورودی های این سد نیز ۴۰ درصد نسبت به میانگین دراز مدت کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان افزود: حجم آب زاینده رود در ۱۵ خردادماه جاری به مقدار ۲۸۶ میلیون متر مکعب رسید که نسبت به سال گذشته ۵۳درصد کاهش یافت و این رقم توجه هرچه بیشتر مردم به مصرف بهینه آب را می طلبد.

به گفته وی، با زیر کشت رفتن ۴۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه شرق اصفهان پیش بینی می شود کشاورزان این منطقه، امسال بیش از ۱۵۰ تن غلات برداشت کنند.

ت/۷۱۴۳/۱۰۱۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۱۴۶۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.