درمان قارچ گوشه لب و زخم های دور دهان را جدی بگیرید

زخم های دور دهان از عارضه هایی است که به دلایل مختلف ویروسی، عفونت، باکتری که دارد ممکن است اشخاص بسیاری را درگیر خود کند و یکی از شایع ترین آنها درمان قارچ گوشه لب است.

زخم های دور دهان

ژاله شرییانی متخصص پوست و مو در گفتگو با ممتاز نیوز گفت: زخم های دور دهان یکی از عارضه هایی است که ممکن است به سبب عوامل مختلف داخلی و خارجی که دارد برای اشخاص بسیار مشکل ایجاد کند.

وی افزود: در ابتلا به این عارضه قارچ ها، عفونت ها، استرس و گاهی اختلالات هورمونی می تواند موثر باشد، البته بسته به متفاوت بودن علل این عارضه ممکن است تاثیر متفاوتی داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به این که ممکن است اشخاص به هنگام درمان قارچ گوشه لب به صورت خودسرانه عمل کنند اخطار داد که ممکن است در آینده مشکلات بیشتری را ایجاد کند.

شرییانی افزود: درمان زخم های دور دهان بسته به سبب های مختلفی که دارد متفاوت است اما در بیشتر موارد در ابتلا ،درمان، مصرف کرم های متفرقه و حساسیت زا متوقف می گردد و در بعضی موارد از داروهای ضد حساسیت استفاده می گردد.

درمان قارچ گوشه لب

علت و درمان قارچ گوشه لب

از نظر بالینی علل مختلفی وجود دارد که می تواند منجر به قارچ گوشه لب و سوزش لب ها، زخم های گوشه دهان و درد و قرمزی این زخم ها شود.

زخم گوشه لب می تواند ناشی از کمبود ویتامین B2 باشد و برای درمان به پزشک مراجعه کنید و مکمل ویتامین ب دریافت کنید.

آیا استفاده از پماد زینک اکسید مفید است؟

پماد زینک اکسید یا اکسید دوزنگ علاوه بر نقش محافظتی، در ترمیم زخم‌ها نیز موثر است و آثار ضدقارچ دارد. بنابراین باعث اختلال در ادامه رشد قارچ‌ها و بهبود نسبی ترک گوشه لب می‌شود، ولی درمان اصولی‌ نیست.

Image result for ‫درمان قارچ گوشه لب‬‎

بهترین راه‌حل درمان زخم های دور دهان چیست؟

عفونت لثه و دندان ها، علت دیگری است که می تواند به زخم دور دهان که با التهاب، قرمزی، ورم و خارش همراه است، منجر شود.

بهتر است لب‌های خشک را در برابر نور آفتاب محافظت کرد.

هر روز حمام نروید و اگر عادت به حمام روزانه دارید، از شوینده‌ای مثل شامپو یا صابون استفاده نکنید.

صابون با pH5 و شامپوهای بدن حاوی کرم باشند.

حمام داغ و طولانی نداشته باشید و حتما بعد از استحمام از لوسیون‌های بدن استفاده کنید. گاهی حتی یک بار مصرف لوسیون‌ها کافی نیست و لازم است چند ساعت بعد از حمام دوباره استفاده شوند.

این موضوع در افراد مسن به‌خصوص در فصل‌هایی که هوا خشک‌تر است، مثل پاییز و زمستان ضروری است.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.