زرنگ ترین قلعه نویی تاریخ

امیر قلعه نویی مربی موفقی است.به بیانی دیگر او پر افتخار ترین مربی باشگاهی فوتبال ایران است. این را کارنامه اش می گوید؛۴ بار قهرمانی به همراه تیم های استقلال و سپاهان، دو نایب قهرمانی به همراه تیم های استقلال و تراکتورسازی تبریز، و یک مقام سومی به همراه تیم استقلال. این را هم فراموش نکنیم که او توانسته دو قهرمانی در سال های ۱۳۸۱ و ۱۳۸۷ و یک نایب قهرمانی در سال ۱۳۸۳ در جام حذفی ایران به همراه تیم استقلال تهران به دست آورد.
اینکه امیر قلعه نویی در میان هواداران استقلال محبوبیت زیادی دارد حرفی به گزاف نیست.چه، نام او همواره فریاد اعتراض تماشاگرانی بوده که در روزهای ناخوشی استقلال بر سرمربیان این تیم سر داده می شد.
درست مانند نام علی دایی که فصل گذشته فریاد و نماد اعتراض هواداران پرسپولیس به نتایج ضعیف سرخپوشان با استیلی و دنیزلی بود.
ژنرال آبی ها اما دوباره به خانه بازگشته و می خواهد با جامه آبی افتخارات خود را در ایران و احتمالا آسیا کامل کند.
وقتی قلعه نویی سرمربی استقلال شد خیلی ها گمان می کردند او نتواند و نخواهد با بعضی ازستاره های این تیم مانند سید مهدی رحمتی و مجتبی جباری همکاری کند. قلعه نویی اما زرنگ تر از این حرفها بود که خود را در برابر هواداران قرار دهد.
او با سپردن بازوبند کاپیتانی به سید مهدی رحمتی او را همراه خویش ساخت. قلعه نویی که می دانست مجتبی جباری منتقد همیشگی مربیان سنتی است با ترفندی که با همکاری فتح الله زاده به کار بست، این بازیکن را همراه خود کرد.
همه می دانیم که طی سالهای اخیر جباری منتقد همیشگی مربیان سنتی چون امیر قلعه نویی بوده است. اصلا به همین خاطر هم بود که با حضور قلعه نویی در استقلال خیلی ها فکر می کردند جباری در استقلال نماند یا اگر هم ماند دوباره با موضع گیری بر علیه قلعه نویی استقلال را به حاشیه ببرد.
امیر قلعه نویی که نمی توانست از ارزش های فنی مجتبی جباری چشم پوشی کند کاری کرد که هم مجتبی در استقلال بماند و مهمتر از آن فرصت اعتراض های احتمالی را از او سلب کند.
گفته می شود ژنرال از مدیرعامل استقلال خواسته تا در رسانه ها اعلام کند تمایلی به جذب جباری ندارد. او می دانست که جباری بنا به دلایل شخصی دوست دارد فوتبال خود را در تهران ادامه دهد و به سختی از تهران دل می کند. از طرفی جباری هم نمی توانست به تیم رقیب-پرسپولیس- برود. چه، آن وقت تمام محبوبیت خود را نزد هواداران استقلال ازدست می داد. ضمن اینکه سایر تیم های تهرانی مانند راه آهن و سایپا و نفت نیز توان پرداخت مبلغ مورد نظر جباری را نداشتند. درنهایت وقتی فتح الله زاده در رسانه ها با سردی به موضوع انتقال جباری به استقلال پرداخت و اعلام کرد چندان مایل به حضور این بازیکن در استقلال نیست. اینجا بود که امیر قلعه نویی وارد عمل شد و با برگزاری جلسه ای فرمایشی با فتح الله زاده خواهان تمدید قرارداد جباری با استقلال شد. مدیرعامل استقلال هم پذیرفت این کار را انجام دهد. او با این روش و با مبلغی منطقی قرار داد بازیکن شماره ۸ تیمش را تمدید و او را ملزم به امضا منشور اخلاقی باشگاه استقلال کرد.
حالا مجتبی جباری بازیکنی است که به نوعی، قلعه نویی پشتش ایستاده و مدیرعامل استقلال را راضی کرده تا قراردادش را تمدید کند! آیامجتبی جباری با این شرایط دیگر اعتراضی به قلعه نویی خواهد کرد؟آیا دیگر از علم محدود مربیان سنتی چون ژنرال سخن خواهد گفت؟ به احتمال زیاد دیگر این اتفاق روی نخواهد داد و این برایند همان زرنگی و هوش بالای قلعه نویی است که باعث شده طی سالهای اخیر موفق ترین مربی ایران نام گیرد.
زرنگی قلعه نویی بعد از ماجرای جباری درباره فرهاد مجیدی نیزمصداق یافت. او اما با وجود اختلاف شدید با مجیدی موافقت خود را برای بازگشت بازیکن قدیمی استقلال به این تیم اعلام کرد تا با این کار خود، همان هواداران محدود فرهاد مجیدی را هم ساکت کند.
حالا دیگر مجیدی نمی تواند بگوید که:” قلعه نویی او را نخواسته وگر نه او عاشق بازی در تیم محبوبش بوده است”.حالا ژنرال با زرنگی تمام توپ را به زمین مجیدی انداخته است. اگر مجیدی آمد که چه بهتراگر هم نیامد دیگر کسی قلعه نویی را مسبب نیامدن او به استقلال نمی داند.
آری این است زرنگ ترین امیر قلعه نویی تاریخ فوتبال ایران!
 

۴۱۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.