زلزله‌ی ۳٫۵ ریشتری تبریز زلزله‌ی طبیعی بود

http://www.bananews.ir/مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: زلزله‌ی ۳٫۵ ریشتری تبریز زلزله‌ی طبیعی بوده و نگران‌کننده نیست.

به گزارش ممتاز، «خلیل ساعی» در نشست کارگروه مدیریت بحران استان افزود: زلزله‌ی تبریز نه پیش لرزه‌ای داشت نه پس لرزه‌ای و به همین سبب سبب نگرانی شده بود که پس از پیگیری از مرکز لرزه‌نگاری ژئوفیزیک دانشگاه تهران مشخص شد که مشابه این زلزله در سال ۸۶ هم در تبریز اتفاق افتاده بود.

وی گفت: با توجه به زلزله‌خیز بودن تبربز و قرار گرفتن آن در مسیر گسل وقوع یک زلزله بزرگ پیش‌بینی شده که باید با افزایش همکاری نهادها و ارگان‌ها اقدامات لازم برای کاهش تلفات در شهر تبریز انجام شود.

شهردار تبریز همکاری و استقبال شهروندان از طرح‌ها و اقدامات پیشگیرانه‌ی مدیریت شهری در برابر آسیب‌های جدی زلزله در تبریز را خواستار شد.

 «صادق نجفی» در نشست کارگروه مدیریت بحران استان گفت: وجود بافت‌های فرسوده و مناطق حاشیه‌نشین در مواقع بحران، از پرخطرترین مناطق می باشند.

شهردار تبریز افزود: بستر برای خرید مکان مناسب برای انتقال حاشیه‌نشین‌ها و ایجاد تسهیلات برای مردم مناطق بافت‌های فرسوده فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهم، برای برون‌رفت از بحران، از این طرح‌ها استقبال کنند تا جان خود را از خطر ایمن و به مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی خود اهتمام ورزند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.