زلزله اردبیل دقایقی پیش (اردیبهشت ۱۴۰۳) / جزئیات زلزله امروز اردبیل

دقایقی پیش زلزله ای به بزرگی ۴٫۹ ریشتر اردبیل و دیگر شهرهای استان را لرزاند و موجب وحشت مردم این منطقه شد. آخرین اخبار و جزئیات زلزله امروز اردبیل در این خبر اطلاع رسانی میگردد.

خبر فوری: به گزارش خبرگزاری ممتاز نیوز، ساعت ۲۱:۳۵ دقیقه امروز جمعه، ۲۹ دی ۱۴۰۲ زلزله ای به بزرگی ۴٫۹ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین در عمق ۱۰ کیلومتر زمین در سلیان کشور جمهوری آذربایجان رخ داد و شدت این زمین لرزه به حدی بود که شهرستان های شمال استان اردبیل مخصوصا شهرستان پارس آباد را نیز لرزاند.

شایان ذکر است فاصله مرکز زمین لرزه تا شهر اردبیل تقریبا ۱۶۱ کیلومتر است.

کارشناس زلزله شناسی و مهندسی زلزله در گفتگو با ممتازنیوز گفت: زلزله امروز ارتباطی با گسلهای ایران نداشته و احتمال وقوع زلزله شدیدتر در اثر این زمین لرزه وجود ندارد.

تاریخ وقوع زلزله:جمعه، ۲۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۵:۵۴
بزرگی زلزله:۴.۹ ریشتر
موقعیت رومرکز زلزله:۳۹.۶۵ شمالی و ۴۸.۷۷ شرقی
عمق:۱۰ کیلومتر
منطقه:کشور آذربایجان
فاصله‌ها:۴۷ کیلومتری بیله سوار (اردبیل)
۷۹ کیلومتری پارس آباد (اردبیل)
۱۶۱ کیلومتری اردبیل (اردبیل)
زلزله اردبیل الان
محل وقوع زلزله ۲۹ دی ۱۴۰۲

به گزارش ممتاز نیوز، ساعت ۰۸:۴۸ دقیقه صبح روز چهارشنبه، ۱۷ آبان ۱۴۰۲ نیز زلزله ای به بزرگی ۴٫۶ ریشتر در همین منطقه ثبت شده بود.

زلزله اردبیل
محل وقوع زلزله ۱۷ آبان ۱۴۰۲

زلزله امروز اردبیل

گفتنی است که همزمان با وقوع زلزله امروز اهالی این مناطق سراسیمه به بیرون از خانه‌های خود رفته و در خیابان‌‌ها منتظر آرام شدن فضا و همچنین رفع پس‌لرزه‌های احتمالی آن شدند.

فرماندار بیله سوار از آرامش کامل در این شهرستان و نیز آمادگی نیروهای تحت پوشش مدیریت بحران خبر داد.

مدیرکل بحران استان اردبیل گفت: زلزله امروز که قدرت آن ۴٫۹ ریشتر بوده در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوسته که در شهرهای شمالی استان اردبیل و مخصوصا شهر پارس آباد احساس شده است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.