زلزله بندرعباس دقایقی پیش / جزئیات زلزله هرمزگان امروز (فروردین ۱۴۰۳)

دقایقی پیش زلزله ای به بزرگی ۴٫۳ ریشتر بندرعباس و دیگر شهرهای استان هرمزگان را لرزاند و موجب وحشت مردم این منطقه شد. آخرین اخبار و جزئیات زلزله امروز بندرعباس در این خبر اطلاع رسانی میگردد.

خبر فوری: به اطلاع کاربران خبرگزاری ممتازنیوز میرساند، ساعت ۲۰:۵۵ امروز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ زلزله ای به بزرگی ۴٫۳ ریشتر شهر بندرعباس را لرزاند، مرکز این زلزله در نزدیکی درگهان و در عمق ۲۱ کیلومتری زمین بود که با توجه به شدت این زمین لرزه در بندرعباس و سایر شهرهای استان هرمزگان نیز احساس شد.

به گزارش خبرگزاری ممتاز نیوز به نقل از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله ای که امروز در بندرعباس احساس شد مرکز اصلی آن در فاصله تقریبا ۴۱ کیلومتری این شهر ثبت شده است.

تاریخ وقوع زلزله:جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۵:۳۹
بزرگی زلزله:۴.۳ ریشتر
موقعیت رومرکز زلزله:۲۷.۰۱ شمالی و ۵۵.۹۱ شرقی
عمق:۲۱ کیلومتر
منطقه:استان هرمزگان
فاصله‌ها:۱۶ کیلومتری درگهان، هرمزگان
۱۹ کیلومتری لافت، هرمزگان
۴۱ کیلومتری بندرعباس، هرمزگان
زلزله بندرعباس

کارشناس پژوهشی پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله در گفتگو با سایت خبری ممتاز نیوز با بیان اینکه کانون زلزله امروز در نزدیکی بندرعباس قرار دارد، افزود: احتمال می رود زلزله ی امروز با گروهی از زمین لرزه ها در استان هرمزگان همراه باشد و احتمالا در شهر بندرعباس نیز احساس خواهد شد.

شایان ذکر است ساعت ۱۱:۰۴ روز شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ زلزله ای به بزرگی ۴٫۸ ریشتر در نزدیکی فین و در ۵۱ کیلومتری شهر بندرعباس به وقوع پیوسته بود.

تاریخ وقوع زلزله:شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۴:۳۲
بزرگی زلزله:۴٫۸ ریشتر
موقعیت مرکز زلزله:۲۷.۶۴ شمالی و ۵۶.۱۷ شرقی
عمق:۲۱ کیلومتر
منطقه:استان هرمزگان
فاصله‌ها:۲۷ کیلومتری فین، هرمزگان
۴۲ کیلومتری فارغان، هرمزگان
۵۱ کیلومتری بندرعباس، هرمزگان
منبع:موسسه ژئوفیزیک، دانشگاه تهران
زلزله بندرعباس

بزرگترین زلزله ای که سال ۱۴۰۲ در این منطقه رخ داده است ساعت ۱۹:۵۶ روز سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ به بزرگی ۵٫۵ ریشتر و در ۵۰ کیلومتری شهر بندرعباس به وقوع پیوسته بود.

احتمال زلزله در بندرعباس

کارشناس پژوهشی پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله اظهار داشت: البته با توجه به لرزه خیز بودن منطقه احتمال زلزله در این حد و بیشتر در استان هرمزگان و بندرعباس می رود.

به گزارش سایت خبری ممتاز نیوز، زلزله هرمزگان که امروز اتفاق افتاد، از جمله زلزله‌هایی که با ریشتر متوسط بوده و نشان از فعال بودن گسل‌ این منطقه است.

تاکنون گزارشی از خسارت زلزله در استان هرمزگان نرسیده است و ستاد حوادث غیرمترقبه در حال پیگیری مناطق زلزله زده است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.