زلزله مشهد دقایقی پیش / زلزله خراسان رضوی دقایقی پیش امروز (اردیبهشت ۱۴۰۳)

دقایقی پیش زلزله ای به بزرگی ۳٫۴ ریشتر مشهد و دیگر شهرهای استان خراسان رضوی را لرزاند. آخرین اخبار و جزئیات زلزله امروز مشهد در این خبر اطلاع رسانی میگردد.

خبر فوری: به اطلاع کاربران خبرگزاری ممتازنیوز میرساند، ساعت ۰۴:۵۵ بامداد امروز یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ زلزله ۳٫۴ ریشتری شهر مشهد را لرزاند، مرکز این زلزله در نزدیکی شهر تربت حیدریه در مرکز استان خراسان رضوی بود که با توجه به شدت این زمین لرزه در مشهد و برخی شهرهای استان خراسان رضوی نیز احساس شد.

مختصات جغرافیایی این زمین‌لرزه ۳۵.۲۶ شمالی و ۵۹.۰۴ شرقی در عمق ۱۰ کیلومتری زمین گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری ممتاز نیوز به نقل از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله ای که امروز در مشهد احساس شد مرکز اصلی آن ۱۵ کیلومتری شهر تربت حیدریه و در فاصله تقریبا ۸۰ کیلومتری مشهد ثبت شده است.

زمان وقوع زلزله:یکشنبه، ۲۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۴:۵۵:۱۲
بزرگی زلزله:۳.۴ ریشتر
عمق:۱۰ کیلومتر
منطقه:استان خراسان رضوی
فاصله‌ها:۹ کیلومتری شادمهر، خراسان رضوی
۱۳ کیلومتری بایک، خراسان رضوی
۱۵ کیلومتری تربت حیدریه، خراسان رضوی
عکس ماهواره‌ای منطقه(توسط Google maps)
زلزله مشهد الان

شایان ذکر است بزرگی زلزله امروز در سایت مرکز زلزله نگاری جهانی امریکا ۳٫۵ ریشتر ثبت شده است.

جزئیات زلزله مشهد امروز

کارشناس زلزله شناسی و مهندسی زلزله در گفتگو با خبرگزاری ممتازنیوز با بیان اینکه کانون زلزله امروز در نزدیکی مشهد قرار دارد، افزود: احتمال می رود زلزله ی امروز با گروهی از زمین لرزه ها در این منطقه همراه باشد که احتمالا در استان خراسان رضوی و در شهر مشهد نیز احساس شود.

وی افزود نگرانی‌هایی از این بابت وجود داشت که زلزله امروز پیش لرزه یک زلزله بزرگ دیگر باشد که خوشبختانه بعد از زلزله امروز پس‌لرزه‌ هایی با ریشتر کمتر آمد تا مشخص شود این زلزله اصلی بوده است.

وی ادامه داد در اطراف نیشابور سه گسل فعال شامل گسل بینالود، گسل شمال نیشابور و گسل نیشابور وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ممتازنیوز، آخرین زلزله ای که در نزدیکی مشهد رخ داده بود ساعت ۱۰:۳۵ روز چهارشنبه ۱۰ آبان به بزرگی ۳٫۷ ریشتر بود.

زلزله مشهد

احتمال زلزله در مشهد

کارشناس پژوهشی پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله اظهار داشت: با توجه به لرزه خیز بودن منطقه احتمال زلزله در این حد و بیشتر در استان خراسان و شهر مشهد می رود.

به گزارش سایت خبری ممتاز نیوز، زلزله مشهد که امروز اتفاق افتاد، از جمله زلزله‌هایی که با ریشتر متوسط بوده و نشان از فعال بودن گسل‌ این منطقه است.

تاکنون گزارشی از خسارت زلزله در استان خراسان رضوی نرسیده است و ستاد حوادث غیرمترقبه در حال پیگیری مناطق زلزله زده است.

تعدادی از مردم مشهد برای احتیاط از وقوع زلزله های بعدی به مقابل خانه های خود در کوچه و خیابان های سطح شهر آمدند که این حضور در برخی از خیابان ها موجب ترافیک نیز شده بود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.