زلزله های ۴، ۴.۵ و ۴.۶ ریشتری در ورزقان، بندر کنگان و شهرستان جم

به گزراش خبرآنلاین؛ صبح امروز دو زمین لرزه نسبتا شدید بندر کنگان را لرزاند.

فرماندار کنگان امروز با تایید وقوع زمین لرزه در کنگان به فارس گفت: صبح امروز دو زمین لرزه نسبتا شدید بندر کنگان را لرزاند.

تیمور یزدانشناس افزود: با بررسی‌های انجام شده خوشبختانه این زمین لرزه‌ها تلفات جانی و مالی در بر نداشته و تاکنون مشکل خاصی به وجود نیامده است.

وی اضافه کرد: فرمانداری و جمعیت هلال احمر و شهرداری و سایر دستگاه‌های امدادی و دستگاه‌های اجرایی شهرستان کنگان در حالت آماده باش کامل برای مقابله با زلزله‌های احتمالی هستند و امیدوار هستیم مشکل خاصی به وجود نیاید.

براساس اعلام مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران نخستین زلزله ساعت ۴ و ۳۵ دقیقه به بزرگی ۴٫۱ دهم و دومین زلزله ساعت ۸ و ۱۳ دقیقه به بزرگی ۳٫۷ دهم ریشتر بندر کنگان را لرزاند. وقوع این زمین لرزه‌ها در شهرستان جم نیز احساس شده است.

زلزله‌های صبح امروز شهرستان جم خسارتی نداشته است
فرماندار جم گفت: دو زلزله ۴٫۶ دهم ریشتری بامداد امروز در شهرستان جم خوشبختانه خسارتی نداشته است.

خلیل عبدالهی به فارس گفت: صبح امروز دو زلزله ۴٫۶ دهم ریشتری در ساعات ۶:۳۰ و ۶:۴۳ مناطقی از شهرستان جم را لرزاند اما این زلزله خسارتی نداشت.

وی افزود: مرکز این زمین لرزه در شهرستان کنگان بوده اما این زلزله در مناطقی از شهرستان جم نیز احساس شد. پس از بروز این حادثه بنده به اتفاق تنی چند از همکاران از این مناطق بازدید کردیم که خوشبختانه این زلزله خساراتی در پی نداشت.

زلزله ۴ ریشتری در ورزقان

زمین لرزه ای به بزرگی ۴ درجه در امواج درونی زمین (ریشتر) حوالی ورزقان در استان آذربایجان شرقی را تکان داد.
به گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ساعت این زمین لرزه ۱۱ و ۳۵ دقیقه و ۴۷ ثانیه بوده است.

زلزله ۳٫۲ ریشتر باغین کرمان را لرزاند
 زلزله‌ای به بزرگی ۳٫۲ ریشتر باغین در شهرستان کرمان را لرزاند.

زلزله‌ای به بزرگی ۳٫۲ ریشتر شامگاه یکشنبه شهر باغین در شهرستان کرمان را لرزاند. این زلزله در ساعت ۱۹ و ۵۶ دقیقه و ۳۷ ثانیه و در عمق هشت کیلومتری زمین اتفاق افتاده است. موقعیت مرکز این زلزله در ۳۰٫۱۹ شمالی و ۵۶٫۶۴ شرقی است. مرکز این زمین‌لرزه در فاصله ۱۶ کیلومتری شهر باغین کرمان، ۳۰ کیلومتری اختیار آباد، کرمان، ۳۱ کیلومتری مرکز شهرستان بردسیر و ۷۸۲ کیلومتری تهران گزارش شده است.
تاکنون هیچ‌گونه خسارت مالی و جانی از این زمین‌لرزه اعلام نشده است.
۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. اسکندری:

    سلام.ساعت ۴٫۳۵زلزله اومد.و تکان بزرگی داد مارو.خیلی وحشت ناک بود.آیا امکان وقوع دوبارش هست؟ لطفا اطلاع ریانی کنید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.