زلزله ۴٫۱ ریشتری امیریه را لرزاند

 مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان اعلام کرد: زلزله شب گذشته امیریه در شهرستان دامغان، خوشبختانه تلفات جانی نداشته است.

 احمد طاهری در گفت‏وگو با فارس در سمنان اظهار داشت: زمین لرزه نسبتاً بزرگی شب گذشته در شمال‏شرقی شهرستان شاهرود و در نزدیکی امیریه از توابع شهرستان دامغان در استان سمنان رخ داد که خوشبختانه تا کنون تلفات جانی از آن گزارش نشده است.
 
وی تصریح کرد: این زلزله در هفت کیلومتری شهر شاهرود به وقوع پیوسته است و کانون آن، حوالی روستای امیریه در دامغان مشخص شد.
 
مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان افزود: هم‏اینک کنترل و بررسی‏های لازم از سوی ماموران نیروی انتظامی، فرمانداری شاهرود و ماموران هلال احمر در دست انجام است.
 
طاهری اضافه کرد: این زمین‏لرزه بر اساس گزارش‏هایی که تا این لحظه دریافت شده، خسارت خاصی نداشته و هیچ تلفات جانی در آن گزارش نشده است.
 
وی تصریح کرد: در بررسی‏های اولیه که هم‏اکنون جریان دارد و نیروهای انتظامی و یگان‏های امدادی در منطقه حاضر شده‏اند، تلفات جانی دیده نشده اما احتما خسارت‏های مالی می‏رود که نتایج دقیق‏تر آن صبح فردا مشخص خواهد شد.
 
مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان اضافه کرد: این اداره کل با دهیاری‏های منطقه ارتباط داشته و چون هم‏اکنون منطقه در تاریکی شبانه قرار دارد، نمی‏توان به طور مشخص خسارت‏های مالی را برآورد کرد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، زمین لرزه نسبتاً بزرگی با قدرت ۴٫۱ ریشتر شامگاه دوشنبه، حوالی امیریه از توابع استان سمنان را لرزاند.
 
این زمین‏لرزه در ساعت ۲۲ و ۵۳ دقیقه و ۲۸ ثانیه شامگاه دوشنبه به وقت محلی رخ داد.
 
شدت این زمین لرزه ۴٫۱ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ثبت شده است.
 
این زمین‏لرزه در موقعیت جغرافیایی با عرض شمالی ۳۶٫۶۲ درجه و طول شرقی ۵۴٫۸۲ درجه ثبت شده است.
 
این زمین‌لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.
 
زلزله امشب در ۱۶ کیلومتری امیریه، ۲۲ کیلومتری بسطام، ۲۲ کیلومتری مجن و ۳۲۴ کیلومتری تهران رخ داده است.
 
شبکه لرزه‌نگاری سمنان وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران وقوع این زمین‌لرزه را تأیید کرده است.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.