زلنسکی: اوکراین بزرگترین ضربه را به ارتش روسیه زد

رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که ارتش روسیه متحمل خسارات بی‌سابقه‌ای در اوکراین شده و بزرگترین ضربه به آن در چند دهه اخیر وارد شده است.

زلنسکی: اوکراین بزرگترین ضربه را به ارتش روسیه زد

به گزارش ممتاز نیوز، آناتولی نوشت: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نشست خبری اعلام کرد: روسیه در اوکراین متحمل خسارات بی‌سابقه‌ای شد. این بزرگترین ضربه به ارتش روسیه در چند دهه اخیر است.

رئیس‌جمهور اوکراین گفت: از ابتدای جنگ تاکنون ۳۱ گردان تاکتیکی دشمن از پای درآمده است. دشمن فقط در صورتی که همه ما را نابود کند، می‌تواند وارد کی‌یف شود.

زلنسکی تصریح کرد: در حال حاضر اگر روسیه با هزاران سرباز و تانک بسیج شده بیاید، وارد کی‌یف خواهد شد. اگر می‌خواهند با بمباران تمام حافظه تاریخی این منطقه، دوک‌نشین کی‌یف و تاریخ اروپا را حذف کنند، وارد کی‌یف خواهند شد.

وی با بیان اینکه روسیه در این صورت در سرزمین‌های اوکراین هرگز نمی‌تواند «دوستی» پیدا کند، افزود: اگر هدف این است، بیایند. ولی در این صورت دشمن مجبور خواهد بود در این سرزمین‌ها به‌تنهایی، بدون ما زندگی کند، در میان ما هرگز نخواهند توانست دوستی پیدا کنند.

صفحه ایرانیان اوکراین نوشت: اوکراین برای اولین بار اطلاعات دقیقی درباره سربازان کشته شده خود در نبرد با نیروهای روسی ارائه کرد. طبق اعلام رئیس جمهور این کشور ۱۳۰۰ سرباز تاکنون جان خود را در درگیری‌ها از دست داده‌اند.

به گفته ولودیمیر زلنسکی، برخی از شهرهای کوچک در جنگ به طور کامل ویران شده‌اند اما روسیه تنها در صورتی قادر به تصرف کی‌یف پایتخت خواهد بود که شهر را با خاک یکسان کند. زلنسکی همچنین گفت روز جمعه ۱۱ مارس، ۵۰۰ تا ۶۰۰ سرباز روسی تسلیم شدند.

دویچه وله نوشت: به گفته زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، روسیه اکنون “رویکردی  کاملا متفاوت” را در مذاکرات پایان دادن به جنگ دنبال می‌کند.

زلنسکی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت در ابتدا نمایندگان مسکو فقط اولتیماتوم می‌دادند اما حالا صحبت می‌کنند.

رئیس جمهور اوکراین خاطرنشان کرد که بخاطر “پیامی” که از روسیه دریافت کرده “خوشحال” است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.