زلنسکی: با روسیه تحت ریاست پوتین مذاکره نمی‌کنیم

رئیس جمهور اوکراین گفت که کشورش هرگز با روسیه تا زمانی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور باشد، مذاکره نخواهد کرد.

زلنسکی: با روسیه تحت ریاست پوتین مذاکره نمی‌کنیم

به گزارش ممتاز نیوز، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز جمعه در اولین واکنش خود به سخنان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پیوستن چهار منطقه «دونتسک»،«لوهانسک»، «زاپوریژیا» و «خرسون» به خاک روسیه اعلام کرد که کشورش هرگز با روسیه تا زمانی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور باشد، مذاکره نخواهد کرد.

دنیس شمیهال نخست‌وزیر اوکراین هم به این اقدام روسیه واکنش نشان داد و گفت: اوکراین مدت هاست که ثابت کرده است متحد قابل اعتماد ناتو است و زمان آن فرا رسیده است که این موضوع به صورت قانونی بیان شود.

پیشتر رئیس جمهور روسیه در مراسم ویژه الحاق چهار منطقه اوکراین به خاک کشورش، ضمن حمایتش از این رخداد، آن را نتیجه انتخاب مردم این مناطق دانست.

ولادیمیر پوتین امروز (جمعه) در جریان مراسم ویژه امضای رسمی اسناد پیوستن چهار منطقه دونتسک، لوهانسک، زاپوریژیا و خرسون به خاک روسیه در محل تالار سنت جورج کرملین سخنرانی کرد و گفت: این مناطق حالا سرنوشتی مشترک با روسیه دارد، لذا دولت اوکراین باید سریعا آتش‌بس کند و به مذاکرات بپیوندد.

رئیس جمهور روسیه در این سخنرانی با تاکید بر اینکه مردم جمهوری خلق دونتسک، جمهوری خلق لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا برای همیشه شهروندان روسیه شده‌اند گفت: ما با هر ابزاری که در اختیار داریم از سرزمینمان محافظت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.