زمان و مکان تشییع پیکر هنرمند پیشکسوت

۱فروردین ۱۳،

و در سال ۱۳۵۴ از وزارت آموزش و پرورش بازنشسته شد و در دانشسرای عالی به طراحی تصاویر گیاهی مشغول شد.


مراسم خاکسپاری زنده‌یاد احمد اسفندیاری نقاش پیشکسوت روز ۵ فروردین ماه از مقابل موزه هنرهای معاصر برگزار می‌شود.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، مراسم خاکسپاری استاد اسفندیاری که شب سال تحویل دار فانی را وداع گفت، روز ۵ فرودین ماه از مقابل موزه هنرهای معاصر برگزار می‌شود و پس از آن در قطعه هنرمندان بهشت زهرا پیکر این هنرمند نقاش به خاک سپرده می گردد.

اسفندیاری متولد ۱۳۰۱ لیسانس نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران، دبیر هنرستان‌ها و دبیرستان‌‌های تهران و بازنشسته آموزش و پرورش بود.  او با علی اسفندیاری (نیما یوشیج) پدر شعر معاصر ایران نیز نسبت داشت.

وی در سال ۱۳۳۷ در اولین دوسالانه تهران شرکت کرد. در این نمایشگاه، یک نقاشی با موضوع طبیعت بی جان از او به نمایش در آمد که درآن اشیاء، فرم های ساده ای یافته و با خطوط رنگین دورگیری شده اند.این نقاش مدتی در دبیرستان ها به تدریس نقاشی و ادبیات پرداخت. او در سال ۱۳۵۴ از وزارت آموزش و پرورش بازنشسته شد و در دانشسرای عالی به طراحی تصاویر گیاهی مشغول شد.

از احمد اسفندیاری به عنوان هنرمند پیشگام هنر نوگرای ایران یاد می گردد و او توانست در طول سال‌های فعالیتش ده‌ها نمایشگاه داخلی و خارجی از آثارش برگزار کند و جوایزی بسیاری به دست آورد.

به باور کارشناسان هنر، احمد اسفندیاری از پیشکسوتان مدرنیسم ایران و از نسل نقاشانی بود که در دهه ۲۰، بار سنگین تغییر قالب های بیانی فرسوده قبل را بر دوش داشته و توانسته است آن را به مقصدی امن و مطمئن برساند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.