زمان پرتاب ماموریت "آرتمیس ۱" اعلام شد

ناسا اوایل سال آینده موشک “سامانه پرتاب فضایی” را پرتاب خواهد کرد.

زمان پرتاب ماموریت "آرتمیس ۱" اعلام شد

به گزارش ممتاز نیوز، این ماموریت در ابتدا قرار بود در ماه نوامبر انجام شود اما مقامات ناسا در روز جمعه ۲۲ اکتبر اعلام کردند که احتمالا این ماموریت در روز ۱۲ فوریه سال آینده به انجام برسد. البته این در صورتی است که آزمایش‌های نهایی به خوبی پیش برود.

این تاریخ اولین پنجره زمانی اعلام شده برای ماموریت “آرتمیس ۱” است.

“سامانه پرتاب فضایی”(SLS) موشکی است که ناسا می‌خواهد برای ارسال فضانوردان به ماه، مریخ و سایر مناطق دور در فضا از آن استفاده کند. در ماموریت آرتمیس قرار است تا سال ۲۰۲۴ فضانوردان بار دیگر به ماه سفر کنند.

این فضاپیما از دو بخش تشکیل شده است، کپسول اوریون و موشک “سامانه پرتاب فضایی”.

در روز چهارشنبه ۲۰ اکتبر، مهندسان این کپسول را بر روی موشک ۳۲۲ فوتی در پایگاه فضایی کندی در فلوریدا قرار دادند.

این موشک به همراه کپسول اوریون اولین ماموریت آرتمیس ناسا را اوایل سال بعد انجام خواهد داد.

“تام ویتمیر”(Tom Whitmeyer) معاون توسعه سیستم‌های اکتشافی در مقر ناسا به خبرنگاران گفت: این کپسول و موشک اواخر ماه دسامبر برای آزمایش به سکوی پرتاب ۳۹B منتقل می‌شوند.

او افزود: ماموریت “آرتمیس ۱” اولین گام در جهت ارسال فضانوردان، اولین زن و دومین مرد فضانور به فضا است. این دستاوردی بزرگ برای این کشور است و ما برای آن هیجان زده هستیم.

موشک “سامانه پرتاب فضایی” دارای یک بخش مرکزی است که بر روی چهار موتور “RS-۲۵” قرار دارد که با دو پیشران بزرگ جامد در مجموع ۸۰۸ میلیون پوند نیروی رانشی تولید می‌کنند.

قسمت مرکزی این موشک در سال جاری دوبار شعله‌ور شد. اولین آزمایش در ۱۶ ژانویه انجام گرفت که به دلیل خاموش شدن موتورها ناتمام ماند.

این موشک شش روز قبل از زمان پرتاب به سکو منتقل می‌شود و در روز ۱۲ فوریه در ساعت ۵:۵۶ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی (۱:۲۶ تهران) یک پنجره زمانی ۲۱ دقیقه‌ای برای پرتاب آن وجود دارد.

زمان‌های مناسب برای پرتاب از ۱۲ فوریه آغاز و در ۲۷ فوریه پایان می‌یابد. در ماه‌های مارس و آوریل نیز در هر ماه به مدت دو هفته، فرصت پرتاب فراهم خواهد بود.

تنوع بازه‌های زمانی انجام ماموریت به موقعیت زمین و ماه و بازگشت اوریون در روشنی روز بستگی دارد.

ماموریت “آرتمیس‌۲” که ماموریت خدمه‌دار ناسا است نیز قرار است در سال ۲۰۲۳ انجام بگیرد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.