زمزمه حمله ترکیه به شمال سوریه

ترکیه در آستانه حمله نظامی به شمال سوریه قراردارد.

زمزمه حمله ترکیه به شمال سوریه

به گزارش ممتاز نیوز، آنکارا طرحی برای جابجایی یک میلیون پناهجوی سوری در مناطق “آزاد شده” توسط ارتش ترکیه در دست اجرا دارد. این تصمیم پس از اعلام “پایان ماموریت نظامی روسیه” در سوریه اتخاذ شده؛ تصمیمی مرتبط با انتخابات ۲۰۲۳ و سرنوشت اردوغان.

ارتش ترکیه برنامه‌ریزی کرده که مناطقی چون منبیج، حسکه و تل رفعت در شمال سوریه را که توسط گروه‌های شبه‌نظامی کردها اداره می‌شوند، تصرف کند تا زمینه برای انتقال یک میلیون پناهجوی سوری فراهم گردد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفته است انتقال یک میلیون پناهجوی سوری‌ تا عمق ۳۰ کیلومتری داخل سوریه تأثیری دوگانه خواهد داشت و سبب تضعیف حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) که بر شمال شرق سوریه حاکم است و همچنین تضعیف بیشتر گروه تروریستی داعش خواهد شد.

روزنامه “گاردین” در تحلیلی در این‌باره به واکنش آمریکا پرداخته و نوشته است که علیرغم پیامدهای عملیات نظامی برای امنیت منطقه، طرح ترکیه “واکنش‌های ضعیفی” را در پی داشته است.

گاردین تاکید کرده که ایالات متحده آمریکا “نگرانی” خود را ابراز کرده است، اما به حمایت ترکیه در پیوستن سوئد و فنلاند به پیمان آتلانتیک شمالی ناتو نیاز دارد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.