زمزمه دعای کمیل در جوار مرقد مطهر پیامبر(ص)

جام جم آنلاین: امشب دعای کمیل در جوار مرقد ائمه مظلوم بقیع و پیامبر رحمت توسط زائران ایرانی قرائت می‌شود.

برگزاری دعای کمیل در بین‌الحرمین مرقد نورانی پیامبر اعظم(س) و مزار بی شمع و چراغ ائمه بقیع(ع) در مدینه منوره از برنامه‌های مهم کارگزاران حج ایرانی است که معمولا دو مراسم دعا برای حجاج مدینه قبل و دو مراسم برای حجاج مدینه بعدی در این مکان معنوی، مهم و استثنایی برگزار می‌شود.

امسب دومین دعای کمیل حج تمتع ۹۱ در مدینه برگزار می‌شود.

زائران ایرانی که عاشق و ارادتمند اهل بیت علیهم السلام هستند، برگزاری دعای کمیل را یکی از شعائر الهی می‌دانند که موجب افزایش تقوای قلوب آنها می‌شود.

زائران ایرانی معمولا با نظم خاصی در قالب کاروانی از ساعتهای نزدیک غروب به سمت مسجد‌النبی(ص) با پرچم کاروانی وارد حرم شده و با نظم و احترام در بین الحرمین مستقر می‌شوند.

با افزایش جمعیت عاشق اهل بیت، کم کم جا کم می‌آید، حتی خیابانهای منتهی به بین الحرمین مملو از جمعیت زائر می‌شود.

دعای کمیل که زمزمه عاشقانه امیر المومنین(ع) است، بهانه‌ای برای شست و شوی دل و دیده از زنگاز غفلت و گناه است و سیل اشک حاجی زینت بخش این محفل معنوی است.

امسال موسم حج در حالی برگزار می‌شود که پیش از این عده‌ای خفاش صفت که چشم دیدن خورشید نورانی اسلام و بیداری اسلامی و گسترش طرفداران رسول اعظم را نداشتند، به خیال خام خود خواستند مشتی خاک بر چهره خورشید بپاشند، اما زهی خیال باطل، این اقدام رذل آنها در توهین به رسول رحمه للعالمین باعث ایجاد وحدت در بین مسلمانان و بیداری امت اسلامی شد.

زائران و مجاوران حرم نبوی شریف(ص) با نظم مثال زدنی خود و با بصیرت و ارادتی که از خود نشان می‌دهند، بار دیگر ثابت کنند که عشق به پیامبر و خاندان پاکش مقوله‌ای نیست که از دل برود.

عشق و ارادت ایرانیان به اسلام، قرآن، پیامبر و اهل بیت علیهم السلام با خون آنها سرشته و عجین شده است.

فرصت عظیم کنگره حج ابراهیمی مجالی برای وحدت و همدلی مسلمانان با یکدیگر است، پس اخلاق اسلامی سرلوحه حجاج قرار گیرد.


jamejamonline.ir – 22 –
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.