زمستانه‌های آریو فرضی برگرفته از موسیقی شوبرت

۱۹م آذر ،

در گالری سیحون به نمایش درآمد

گالری سیحون این روزها میزبان آثار نقاشی آریو فرضی است.

نمایشگاه نقاشی زمستانه‌ها این روزها در گالری سیحون به روی دیوار رفته است. مازیار مهین مدیر داخلی گالری سیحون دربارهٔ این نمایشگاه به خبرنگار تجسمی‌هنرآنلاین گفت: در این نمایشگاه ۲۴ اثر در ابعاد ۳۵در ۵۰ به نمایش درآمده است. این آثار با تکنیک آبرنگ طبیعت زمستانی را به نمایش گذاشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نمایشگاه زمستانه‌ها برگرفته از موسیقی شوبرت است به همین سبب در ساعات به نمایش گذاشتن آثار این موسیقی و آثار به هم معرف نمایشگاه است.

آریو فرضی در معرفی این نمایشگاه آورده است:شوبرت، مینیمالیسم و من
فرانتس شوبرت، آهنگساز اتریشی، غم ‏انگیز‏ترین و دراماتیک ‏ترین اثر خود “Winterreise” را زمانی نوشت که شدیداً از افسردگی رنج می‌برد. افسردگی‏‌ای که ناشی از ابتلای او به بیماری‏‌های کشنده بود که هم بر جسم او حمله برده بود و هم سلامت روانی او را ذره ذره از بین می‌برد.

خود او در مورد این اثر گفته بود: “هیچیکدام از آثارم مرا به این اندازه عذاب نداده است.”

نقاش این مجموعه به هیچ‌‏وجه سعی نداشته که اثری موسیقایی را به تصویر بکشد و راه خلاف جهت موسورگسکی “Mussorgsky” را طی کند که نقاشی‏‌های یک نمایشگاه را به موسیقی در آورد، بلکه این مجموعه حرکتی است موازی با آنچه منجر به پیدایش مجموعه Winterreise شد و آن سفری است داخلی و زمستانی.

هر دو مجموعه، حسی ملانکولیک، بیگانه , تنها و تاریک را در شنونده و بیننده به‌وجود می‏‌آورند. هر دو مجموعه از سوژه به عنوان بهانه‌ ای برای بیانی هنری استفاده می‏‌کنند و بیننده و شنونده را به لایه‏‌هایی عمیق‌‏تر از لایه‏ ی سطحی سوژه می‏‌برند.
نگاه مینیمال به سوژه و استفاده مینیمال از عناصر هنرهای بصری، این آثار را به نقاشی‌‏هایی مینیمال تبدیل کرده است و همچنان فضای سرد، تیره و تنهای سفری زمستانی را در ذهن و دل بیننده به جای می‌ گذارد.

نمایشگاه آثار نقاشی زمستانه‌ها که جمعه ۱۷ آذرماه از ۴ تا ۸ شب افتتاح شده است تا ۲۲ آذرماه ادامه دارد. علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌تواننده همه روزه از ۱۱ صبح تا ۷ بعد از ظهر گالری روزهای دوشنبه تعطیل است.

انتهای پیام/۳۱/۳۴


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.