زمین در تسخیر حلزون‌های مینیاتوری

حلزون

دیده بان حقوق حیوانات: کارشناسان زیست‌محیطی هشدار دادند، حلزون‌های لجنی و بسیارریز نیوزلندی که جثه هر یک از آنها حداکثر به اندازه نوک یک مداد است، ظاهرا در حال تشکیل کلونی‌های گسترده‌ای در سرتاسر زمین هستند.

به گزارش سرویس «محیط‌ زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این حلزون‌های غیربومی تاکنون مسافت‌های زیادی از زیستگاه بومی خود در نیوزلند دور شده‌اند و در اکثر رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و نهرهای اروپایی، استرالیایی، آسیایی و آمریکایی، اجتماعات بزرگی را تشکیل داده‌اند.

به گزارش ساینس دیلی، در آمریکا این حلزون‌ها که هیچ شکارچی یا انگلی ندارند، بدون مانع به رشد خود ادامه می‌دهد و در رقابت برای به دست آوردن غذا به حلزون‌ها و حشرات بومی غالب می‌شوند و در نتیجه به عنوان یک گونه مهاجم به حساب می‌آیند.

کارشناسان محیط زیستی می‌گویند: دلیل تبدیل این حلزون‌های مینیاتوری با نام علمی Potamopyrgns antipodarum به گونه‌های مهاجم این است که این گونه، خیلی به سرعت تولید مثل می‌کند و در اجتماعات انبوه به زندگی خود ادامه می‌دهد. جنس ماده این حلزون‌ها می‌تواند هر سال بدون نیاز به جنس نر، ۲۳۰ نوزاد حلزون به دنیا بیاورند.

علاوه بر این کارشناسان به تازگی دریافته‌اند که حلزون‌های لجنی نیوزلند قادر هستد دو روز بدون آب سر کنند و این توانایی به بقای آنها در شرایط سخت کمک می‌کند. جزئیات این مطالعه در مجله «نیوبیوتا» منتشر شده است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.