زندگینامه “آفساید”از تولد تا ثبت نام در مدرسه فوتبال

۰۲م آذر ،

قانون آفساید قریب به ۱۴۰ تا ۱۵۰ سال سن دارد، از روزی که فوتبال انگلیس رسمیت بیشتری یافت و قوانین فوتبالی بدنه محکم تری پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران قانون آفساید روزها قبل و در شرایطی به رسمیت شناخته شد که فوتبال انگلستان دامنه گسترده تری پیدا کرد.

در تعریف فوتسال باید گفت هنگامی که پاس یا توپ ارسالی از حمله کنندگان تیم به مهاجمی فرستاده شود که در هنگام ارسال، در زمین حریف نزدیکترین بازیکن زمین نسبت به دروازه حریف باشند آفساید رخ می دهد، آفساید همواره در فوتبال سراسر دنیا قربانیان بسیاری داشته است.

تیم های که با زدن گل شادی پس از گل را هم انجام می دادند ولی به ناگاه با دیدن داوران کناری و سوت داور آرزوهایشان را بر باد می دیدند، قانون آفساید شاید از جمله تلخ ترین قوانین فوتبال باشد.

یک نکته مهم در تشخیص آفساید بودن این است بازیکنی که در موقعیت آفساید قرار گرفته مورد برسی داور قرار گیرد آیا توپ به قصد این بازیکن فرستاده شده است یا نه اگر وضعیت تهاجمی نداشته باشد آفساید نخواهد بود.

تاریخچه آفساید

آفساید اگر چه تاریخچه ای قدیمی تر دارد ولی به صورت رسمی در دهه های ۱۸۶۰و۱۸۷۰ ثبت شد قانون آفساید بارهها مورد برسی و تغییر قرار گرفت تا اینکه امروزه به این شکل در آمده است. بسیاری از فوتبالی ها آنان را برای دنیای فوتبال لازم ومناسب می دانند اما بعضی دیگر نیز بارها از حذف آن صحبت رانده اند.در برسی های اخیر به داوران این قدرت داده شده است که موقعیت تهاجمی و تاثیر بازیکن را هنگام آفساید بررسی کنند و در صورت بی تاثیر بودن آن ، آفساید اعلام نکنند./مح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.