زنگ خطر ابتلاء به ایدز در مناطق توریستی مازندران به صدا درآمده است

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: زنگ خطر ابتلاء به ایدز در مناطق توریستی مازندران به صدا درآمد و برای جلوگیری از اشاعه این بیماری نیاز به برنامه‌ریزی مناسب داریم.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ محسن اعرابی پیش از ظهر امروز در کارگروه سلامت استان مازندران اظهار داشت: نباید بگذاریم که اشخاص در جامعه بیمار شوند و این امر نیاز به برنامه راهبردی از جانب دانشگاه و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در استان مازندران را می‌طلبد.

وی با اعلام اینکه مازندران در چاقی رتبه اول کشور را دارد، بیان داشت: ۴۴ درصد مرگ و میر در مازندران به سبب بیماری‌های قلبی و عروقی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: روزانه ۱۶ نفر بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی در مازندران فوت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سرطان‌ها بعد از بیماری‌ها قلبی عامل دوم مرگ و میر در مازندران را به خود اختصاص داده است،،بیان داشت: حوادث رتبه سوم سبب مرگ و میر در مازندران است.

اعرابی با اعلام اینکه در بحث بیماری قلبی و عروقی کم تحریکی مهم‌ترین سبب تشخیص داده شد، بیان داشت: علوم پزشکی نقش دستگاه‌ها را احصا می‌کند و باید زمینه جلوگیری از بیمار شدن اشخاص در جامعه فراهم شود.

وی تاکید کرد: ایجاد مراکز درمانی و تجهیز دستگاه راه نجات اشخاص از مرگ و میر نیست.

اعرابی در ادامه معضل دیگر استان مازندران را اعتیاد به مواد مخدر اعلام کرد و گفت: زنگ خطر ابتلاء به بیماری ایدز در مناطق توریستی غرب مازندران به صدا در آمد و برای جلوگیری این بیماری نیاز به برنامه‌ریزی مناسب داریم.

این مسئول بهداشتی در پایان به فعالیت بیش از ۴۰۰ واحد تولید مواد غذایی در مازندران اشاره کرد و گفت: برای نظارت بر این امر سند مدیریت همه جانبه این بخش تهیه شود.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.