زنگ خطر برای اوباما/ فاصله باراک و میت به ۵ درصد رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پیشتازی “باراک اوباما” از رقیب جمهوریخواه خود “میت رامنی” در میان مردم آمریکا کاهش یافته و فاصله این دو بر اساس نتایج جدیدترین نظرسنجی به ۵ درصد رسیده است.

بر اساس یک نظرسنجی جدید که توسط رویترز و اندیشکده تحقیقاتی آی.پی.اس.او.اس انجام شده محبوبیت اوباما در میان رای دهندگان امریکایی به ۴۸ درصد رسیده است.

بر همین اساس محبوبیت میت رامنی نیز به ۴۳ درصد رسیده و این در حالی است که در نظرسنجی قبلی محبوبیت اوباما ۵۰ درصد اعلام شده بود.

علاوه بر این، در نظرسنجی دیگری که نتایج آن روز پنجشنبه گذشته منتشر شده بود محبیوت اوباما ۴۸ و محبوبیت رامنی ۴۱ درصد اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش، مردم امریکا در هفته های اخیر توجه زیادی به اظهارت اوباما در مورد اشتغال زایی و بهبود وضعیت اقتصادی کشور نداشته اند، اما با این وجود ۳۷ درصد از افرادی که برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر ثبت نام کرده اند معتقدند که اوباما برنامه بهتری برای اقتصاد آمریکا دارد.

برهمین اساس ۳۴ درصد از رای دهندگان آمریکایی نیز اعتقاد دارند که برنامه های رامنی برای اقتصاد آمریکا کارآیی بهتری دارند.

در نظرسنجی منتشر شده در روز پنجشنبه گذشته و در بخش برنامه های اقتصادی، وضعیت اوباما در برابر رامنی ۳۶ به ۳۵ بود.

علاوه بر این موارد، ۴۰ درصد از رای دهندگان آمریکایی برنامه های اوباما در بخش اشتغال زایی را قبول دارند. در حالیکه این مورد برای میت رامنی ۳۶ درصد است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.