زورگیری دزدان خشن با خودروی گرانقیمت

به گزارش خبرنگار مهر، ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح دوم دی ماه سال گذشته مأموران کلانتری ۱۶۹ مشیریه از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در جریان یک فقره سرقت و زورگیری اموال از یک مغازه فروش تلفن همراه در منطقه مشیریه قرار گرفتند .

با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات مقدماتی ، صاحب مغازه موبایل فروشی در اظهارات خود به مأموران گفت : امروز پس از باز کردن در مغازه ، اقدام به مرتب کردن و چیدن گوشی های تلفن همراه در داخل ویترین مغازه کردم . در حالیکه در داخل مغازه تنها بودم ، ناگهان سه جوان به سرعت وارد مغازه شدند و در حالیکه آخرین نفر آنها کرکره مغازه را تا وسط به پائین کشیده بود ، با چاقو و قمه شروع به تهدید من کردند و حتی یکی از آنها با لبه ی قمه ضربه ای را به صورتم کوبید و دو نفر دیگر نیز شروع به جمع کردن و سرقت تمامی گوشی های تلفن همراه داخل مغازه کردند . پس از سرقت ، هر سه نفر آنها به سرعت از مغازه خارج و با یک دستگاه خودرو گرانقیمت سفید رنگ از محل متواری شدند .

مالباخته با اشاره به این موضوع که در زمان فرار متهمان ، یکی از کسبه محل موفق به برداشتن شماره پلاک خودرو آنها شده ، گفت : در حین خارج شدن سارقان از داخل مغازه ، یکی از کسبه محل که در مجاورت مغازه ما قرار دارد سارقین را مشاهده می کند که قبل از سوار شدن به ماشین ، دو دستگاه از گوشی های تلفن همراه مسروقه به زمین افتاده اما آنها بدون برداشتن گوشی های تلفن همراه ، به سرعت سوار ماشین شده و از محل متواری می شوند اما قبل از دور شدن از محل ، وی اقدام به برداشتن شماره پلاک خودرو سارقان می کند .

با توجه به شماره پلاک به دست آمده از خودرو ، مأموران کلانتری با شناسایی مالک خودرو به تحقیق از وی پرداخته و مشخش می شود که خودرو ، دو سال پیش پیش به صورت قولنامه ای و با شرایط اقساط به فرد دیگری فروخته شده است .
با تشکیل پرونده مقدماتی و جهت ادامه تحقیقات تخصصی ، به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران ، پرونده جهت در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با ارجاع پرونده به پایگاه ششم ، کارآگاهان موفق به شناسایی آخرین مالک خودرو هیوندا شدند که در تحقیقات صورت گرفته از آخرین مالک خودرو مشخص می شود که این خودرو ، در کمتر از ۲۴ ساعت از زمان سرقت از مغازه موبایل فروشی ، به شیوه زورگیری و در قالب ایجاد تصادف صوری ، به سرقت رفته است .

مالک خودرو پس از حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : ساع ۲۴ یکم دی ماه به تنهایی در حال عبور از خیابان مسیل جاجرود ، نزدیک پارک تسلیحات بودم که ناگهان یک دستگاه خودرو پژو پرشیا سفید رنگ با سه سرنشین ، همگی آنها جوان و حدودا ۲۳ الی ۲۵ ساله بودند به کنار خودرو من آمده و از سمت آئین هسمت راننده با من تصادف کردند. در حالیکه برای بررسی میزان خسارت ناشی از تصادف از ماشین پیاده شده بودم ، ناگهان یکی از سرنشینان پژو پارس به صورت کاملا غافلگیرانه ، از پشت سر اقدام به گرفتن گردن من کرد و به زور مرا سوار خودرو پرشیا کرد و یک نفر از آنها نیز سوار خودروی من شد. پس از گذشت نزدیک به یک ساعت و نیم ، مرا در شهرری ، حوالی حرم حضرت عبدالعظیم رها کرده و به سرعت از محل متواری شدند . من نیز بلافاصله با مراجعه به ایستگاه کلانتری ۱۳۱ شهرری موضوع را به پلیس اطلاع دادم تا اینکه اطلاع پیدا کردم که سارقان با استفاده از خودروی بنده اقدام به سرقت در منطقه مشیریه کرده اند .

با توجه به اظهارات مالک خودرو ، کارآگاهان به بررسی صحت اظهارات وی از طریق کلانتری ۱۳۱ شهرری پرداخته و اطلاع پیدا کردن که خودرو مسروقه به صورت رها شده توسط عوامل گشت کلانتری ۱۳۱ شهرری ، در محدوده دولت آباد کشف شده است .

با توجه به شیوه و شگرد سارقان در سرقت خودرو و زورگیری از مغازه فروش تلفن همراه و احتمال ارتکاب سرقت های مشابه ، بلافاصله تحقیقات جهت شناسایی دیگر سرقت های مشابه در دستور کار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سرقت های مشابه دیگر از مغازه های مختلف بویژه مغازه فروش تلفن همراه و سوپر مارکت در مناطق مختلف سطح شهر تهران صورت گرفته است که هماهنگی لازم با دیگر پایگاه های پلیس آگاهی تهران بزرگ ، جهت شناسایی و دستگیری سارقان انجام شد .

با شناسایی دیگر محل های سرقت ، کارآگاهان دریافتند که سارقان در مناطق افسریه ، مشیریه ، بلوار ابوذر ، قیام ، خانی آبادنو ، نازی آباد ، شهرک شریعتی ، خاوران ، نیروی هوایی و مسیل جاجرود و به شیوه ای مشابه اقدام به تهدید و ضرب و جرح مالباختگان و سرقت وجوه نقد و … کرده اند .

در تحقیقات انجام شده در پلیس آگاهی تهران بزرگ ، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی در تحقیقات انجام شده از یکی از مغازه داران که سارقان قصد سرقت به عنف از مغازه سوپر مارکتی وی واقع در منطقه نارمک را داشته ، اما با اطلاع و حضور دیگر کسبه محل موفق به سرقت نشده بودند ، به تحقیقات از کسبه و صاحب مغازه سوپرمارکتی پرداخته و در بررسی از محل ارتکاب سرقت اطلاع پیدا کردند که این مغازه مجهز به دوربین های مداربسته بوده و یکی از کسبه محل نیز ، در حین فرار سارقان موفق به برداشتن شماره خودرو پژو پرشیا سفید رنگ متعلق به سارقان شده است .

با توجه به اطلاع بدست آمده ، کارآگاهان پایگاه چهارم با شناسایی صاحب خودرو پژو پرشیا و انجام تحقیقات ، اطلاع پیدا کردند که خودرو پرشیا به صورت امانت در اختیار برادرزاده صاحب خودرو به هویت “حسام . الف” بوده است . بلافاصله با شناسایی هویت دقیق حسام ، صاحب مغازه سوپرمارکتی موفق به شناسایی تصویر وی می شود و کارآگاهان پایگاه چهارم ۱۸ بهمن موفق به دستگیری حسام می شوند .

با دستگیری و انتقال حسام به پایگاه پلیس آگاهی ، وی صراحتا به نقش و مشارکت خود در ارتکاب سرقت های به عنف از مغازه های سطح شهر تهران و همچنین معرفی سرکرده گروه به هویت “علی . ع” ۲۵ ساله اقدام می کند که “علی . ع” نیز فردای آن روز دستگیر و به همراه “حسام” در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار می گیرند .

با انتقال متهمان به پایگاه ششم پلیس آگاهی ، کارآگاهان با بررسی سوابق متهمان اطلاع پیدا می کنند که سرکرده گروه یکی از مجرمان حرفه ای و سابقه داری است که علاوه بر اعتیاد به مصرف موادمخدر ، دارای ۹ سابقه دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف زورگیری ، سرقت به عنف اتومبیل ، کیف قاپی ، سرقت منزل ، سرقت لوازم داخل خودرو و سرقت موتورسیکلت بوده و طراحی اصلی سرقت ها و انتخاب محل های سرقت نیز همگی توسط وی انجام شده است .

با آغاز تحقیقات از متهمان و در شرایطی که “علی . ع” در مراحل اولیه تحقیقات منکر هرگونه نقش و مشارکت خود در ارتکاب سرقت ها شده و حتی اعترافات دیگر متهم پرونده را نیز رد می کرد ، کارآگاهان با شناسایی تعدادی از محل های سرقت در مناطق مختلف شهر تهران و با بهره گیری از تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته ی داخل مغازه ها ، موفق به تهیه اسناد و مدارک غیرقابل انکار در خصوص نقش و حضور “علی . ع” در تمامی سرقت ها شدند .

با توجه به این دلایل و مدارک و همچنین شناسایی دقیق “علی . ع” توسط تمامی مالباختگان ، نهایتا او نیز به ناچار لب به بیان حقیقت گشوده و علاوه بر اعتراف به نقش اصلی خود در تمامی سرقت ها ، عضو سوم گروه به هویت میلاد . ر ۲۱ ساله را نیز معرفی و میلاد نیز در مورخه ۲۸ اردیبهشت امسال توسط کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی ، در مخفیگاهش واقع در منطقه خزانه دستگیر می شود .

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی – رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ – با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح هر سه متهم پرونده در خصوص ارتکاب سرقت های به عنف خودرو هیوندای و مغازه های سطح شهر تهران و احتمال ارتکاب دیگر جرایم از سوی آنها ، از سوی بازپرس پرونده برای هر یک از متهمان قرار قانونی یک میلیارد تومانی صادر و جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی به ویژه در خصوص سرقت های به عنف از مغازه های سطح شهر تهران ،در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند . به همین خاطر از کسبه محترم و دیگر مالباختگان احتمالی که بدین شیوه مورد سرقت قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان نبرد شمالی ـ میدان نبرد ـ کوچه شهید بیدی مراجعه کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.