زیان‌های تبلت و لپ‌تاپ برای ما

متخصصان فیزیوتراپی می گویند افراد با استفاده از تلفن های هوشمند، تبلت ها و لپ تاپ در زمان پس از کار روزانه، سلامت خود را به خطر می اندازند.
به گزارش دیلی میل، مردم دائما چشم خود را به صفحه نمایشگر می دوزند و حتی وقتی به منزل می رسند . آنها در منزل نیز همچنان به استفاده از وسایل الکترونیکی خود ادامه می دهند.
بر اساس اعلام انجمن فیزیوتراپی انگلیس ، وضعیت نامناسب بدن در هنگام استفاده از این ابزارها، موجب بروز درد در ناحیه گردن و کمر می شود.
بر اساس این گزارش، افراد باید خاموش کردن وسایل ارتباطی الکترونیکی خود را بیاموزند.
محققان در یک مطالعه آن لاین بر روی ۲۰۱۰ کارمند دریافتند حدود دو سوم افراد مورد بررسی حتی پس از اتمام کار در اداره، به استفاده از وسایل الکترونیکی خود همچنان ادامه می دهند.
این دانش پژوهان می گویند افراد به طور متوسط روزانه دو ساعت بیش از اندازه به نمایشگر وسایل الکترونیکی نگاه می کنند.
این داده ها حاکی از‌ آن است، میزان زیاد کار و تلاش برای کاهش فشار شغلی در روز، دو دلیل اصلی برای کار کردن بیش از اندازه با تلفن های هوشمند، تبلت و لپ تاپ است.
اگرچه انجام اضافه کاری در منزل می تواند تاثیر مثبت کوتاه مدتی بر کار داشته باشد اما اگر این روند به برنامه هر روزه فرد تبدیل شود ، می تواند مشکلات متعدد سلامتی مانند کمر درد ، گردن درد و همچنین بیماری های مرتبط با استرس در پی داشته باشد.
این مساله در صورتی که افراد از وسایل الکترونیکی دستی و قابل حمل استفاده کنند خطرناک تر است چرا که به وضعیت بدن خود در هنگام استفاده از این وسایل توجهی نمی کنند.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.