زیبایی بدون استفاده از لوازم آرایشی

۲۳فروردین۱۳،

به نقل از مجله خبری مهاجریست ، مصرف سالیانه فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی ، حدود یک میلیارد دلار برآورد می‌شود، این در حالی است که بسیاری از خانم‌ها از عوارض لوازم آرایشی که هر روز استفاده می‌کنند، آگاه نیستند.

زیبایی بدون استفاده از لوازم آرایش

به گزارش خبرنگار پایگاه اینترنتی اطبا ،  استفاده از لوازم آرایشی و مواد محافظت کننده پوست، بخشی از عادات نظافتی و آرایشی روزانه اغلب خانم ها است که نوعاً نیز مشکلات ناشی از مصرف این مواد را تجربه کرده‌اند. معمولاً این مشکلات گاهی پس از چند بار استفاده و گاهی نیز پس از چند سال بروز می‌یابد. این عوارض در مواد آرایشی تقلبی بیشتر است و در نتیجه مصرف آنها خطرات شدیدتری را به دنبال دارد.

از جمله مواد آرایشی که به طور رایج مورد مصرف قرار می گیرند می توان پودر، کرم، رژ، عطر، ریمل، سایه و لاک را نام برد .

تحقیقات نشان داده است که بیشترین سبب مراجعه به متخصصین پوست در سال‌های اخیر به عوارض ناشی از آرایش برمی‌گردد.

ما در اینجا قصد داریم شما را با نکاتی آشنا کنیم که خانم ها با رعایت نمودن آن، می توانند بدون آرایش هم زیبا و شاداب باشند:

۱٫ به سلامت پوست صورت تان توجه نمایید؛ زیرا شرط لازم برای استفاده نکردن از لوازم آرایش، داشتن یک پوست سالم و با طراوت است. غذای سالم بخورید، به حفظ سلامتی پوست تان توجه داشته باشید و متوجه بخارهای مزاحم باشید.

۲٫ یک صابون خوب و یک شوینده مناسب برای پوست بسیار مناسب تر از یک کرمپودر نامرغوب است..

۳٫ از مرطوب کننده لب ها استفاده کنید؛ زیرا لب های سالم و مرطوب، زیبایی خاص خود را دارد.

۴٫ از کریم ضد آفتاب استفاده کنید . سعی کنید کریم ضد آفتاب را که رنگ مختصری دارد، بکار ببرید. این نکته را ازیاد نبرید که حتی بدون آرایش هم،َ از کریم ضد آفتاب استفاده کنید.

۵٫ سعی کنید  موها و ناخن ها مرتبی داشته باشید؛ آرایش ساده ومناسب مو، در زیبایی ظاهری بسیار موثر است. داشتن مو و ناخن مرتب، سبب می گرددکه حتی بدون استفاده از لوازم آرایش هم، نامرتب به نظر نرسید.

۶٫ از لوازم آرایش فقط برای لکه گیری پوست صورت آنهم به شکل ملایم استفاده کنید.

۷٫ برای اینکه زبیا و شادارب به نظر برسید، فقط دو نوع ماده آرایشی را انتخاب کنید؛ یک پودر ساده و یک مرطوب کننده و جلادهنده لب ها، ازیک کمپانی معتبر را انتخاب نمایید.

۸٫ بسیاری از کریم ها ضد چروک موجود برای پوست، بسیار قوی می باشند و نیازی به استفاده از آنها نیست؛ اما اگر فکر می کنید که باید از کریمی از این نوع استفاده کنید؛ نوع ملایم ترو ضعیف تر آن را انتخاب نمایید.

تحقیقات ثابت ساخته که مصرف بیش از حد لوازم آرایشی، ضمن ایجاد حساسیت، لکه ها بخارهایی در پوست؛ سبب چروک شدن پوست و پیری زودرس در خانم ها نیزمی شود.

هر فرد باید لوازم آرایشی متناسب با پوست خود را انتخاب کند. همچنان توجه به کیفیت این لوازم، جهت جلوگیری از حساسیت های پوستی، ضروری است.

به یاد داشته باشید که لوازم آرایشی به سبب اینکه مانع از تنفس پوست می شوند، ضررهای بسیار دارند و مصرف آنها عوارض فراوانی رابه دنبال خواهد داشت.

برای زیبایی و طراوت پوست؛ استفاده از کریم های مرطوب کنندۀ فاقد چربی، برای اشخاص سنین ۳۰ و ۳۵ به بالا، پیشنهاد می گردد.

نوشته شده توسط اپراتور ۳ در چهارشنبه, ۱۴ فروردین ساعت ۴:۱۵ ب.ظ

پورتال خبری مهاجرت | تحصیل | تفریح | تجارت در کشورها » مطالب جالب و خواندنی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.