زیبایی برای همه سنین

05679783494635399898 زیبایی برای همه سنین

بیایید از اینجا شروع کنیم: شما زیبا هستید. این را از هر فردی که به شما علاقه دارد سوال کنید، حتما او نیز با نظر من موافق است؛ ولی آیا خود شما نیز می‌‌توانید این زیبایی را احساس کنید؟ زیبایی چیست؟ مغز ما خود زیبایی را درک می‌کند.

اگر تمامی زنان و مردان به یک نسبت زیبا و ایده‌آل بودند، چه اتفاقی می‌افتاد؟! واقعاً تصور آن نیز وحشتناک است. با این حال، اغلب زنان و مردان همواره برای رسیدن به زیبایی و دستیابی به کمال در تلاشند و خود را با ستاره‌های فیلم‌ها مقایسه و سعی می‌کنند با خرید لباس‌‌های گران‌قیمت و استفاده از محصولات آرایشی و لوسیون‌ها، زیبایی خود را دوچندان کنند، ولی چگونه می‌‌توان بدون این‌کارها همچنان احساس زیبایی کرد؟ اصلا احساس زیبایی به چه معناست؟ با نگاه کردن به آینه می‌‌توانید مطمئن شوید که لباس‌های شما مرتب و منظم است چیزی روی دندان‌های‌تان نیست و موها و ابروهای شما در شرایط مناسبی قرار دارند. زیبایی و اعتماد به نفس تصاویری هستند که ما در هر سنی آن را تجربه و با آن در هر سنی مبارزه می‌کنیم! احساس زیبایی، مزایای مثبت بسیاری دارد؛ به ویژه هنگامی که احساس کنید، اعتماد به نفس و زیبایی شما درونی است.

پزشکان معتقدند که احساس زیبایی، سلامتی جسمانی را به همراه خواهد داشت. سلامتی در طول زندگی از شش عادت روزانه تشکیل می‌شود که عبارتند از: ورزش، ضد آفتاب، آب، ویتامین و اجتناب از سموم. در هر سنی می‌‌توان به اعتماد به نفس دست یافت.

دردوران نوجوانی

اکثر نوجوانان خود را با ظاهر همسالان خود مقایسه می‌کنند؛ در صورتی که باید با تمرکز بر درون، اعتماد به نفس را درون خود ایجاد کرد. از نوجوانان خود در منزل سوال کنید که به چه چیزی اعتقاد دارند و به چه چیزهایی علاقه‌مندند؟ و تمایل دارند در مورد آنچه که می‌بینند و احساس می‌کنند و . . . چه چیزی بدانند؟ نوجوانان تقریباً آنچه را میلیاردرها ادعا می‌کنند به صورت نهفته درون خود دارند. نوجوانانی که بیشتر روی یادگیری متمرکز هستند، آنچه که موجب شادی و خنده‌شان می‌شود، احساس هوشمندی است. راهی پیدا کنید که آنها احساس آرامش کنند. آنان را به سمت نیروی قدرت و مثبت اندیشی هدایت کنید. مثبت‌اندیشی و خوش‌بینی یک محافظ فکری است که نه تنها شادی‌آور است بلکه از ایجاد چین و چروک بر روی پوست نیز پیشگیری می‌کند. فقط کافی است نوجوانان در این سنین با افکار و احساسات منفی مبارزه کنند. مثبت عمل کنید و مثبت بیندیشید؛ حتی اگرآن رادرون خود احساس نمی‌کنید. تصورات مثبت را دنبال کنید‌، زیرا احساسات درست غالباً به دنبال یکدیگر می‌آیند. علل بروز رفتار و احساسات منفی را درخود بیابید و بر آنها غلبه کنید.

در دهه بیست زندگی

همانگونه که با استعداد‌های خود آشنایی پیدا می‌کنید، با پیام‌های منفی ذره ذره اعتمادبه نفس شما افزایش می‌یابد. به خود یادآوری کنیدکه همه انسان‌ها یکسان نیستند و توانایی شما منحصر به فرد است. بر ترس و وحشت خود غلبه کنند، زیرا ترس باعث می‌شود قدر آنچه را که در حال حاضر دارید ندانید و زمانی که ترس و وحشت از حد معمول تجاوز کند، شما را از لذت بردن از لحظه و یا ایجاد تغییر در زندگی باز می‌دارد. با افزایش اعتماد به نفس می‌توانید بر ترس خود غلبه کنند. دوری و مواجه نشدن با هر آنچه که از آن می‌هراسید، موجب رویارویی سخت‌تر می‌شود و همین‌طور دنیای شما کوچک‌تر خواهد شد و عزت‌نفس‌تان کم‌تر می‌شود.

در دهه سی

کم‌کم با افزایش سن، خشم و عصبانیت به یک واکنش طبیعی در برابر مشکلات تبدیل می‌شود. افراد در این سنین زودرنج‌تر خواهند بود و ابراز خشم و عصبانیت برای اشخاصی که با موضوع و رویداد ناخوشایندی مواجه می‌شوند معمولاً اثر و بازتاب منفی دارد. البته توجه داشته باشید که فرو نشاندن خشم و عصبانیت نیز اثر بدی بر سلامتی و انرژی دارد.

معمولاً خانم‌ها کمتر از آقایان می‌‌توانند احساسات منفی خود را کنترل کنند و در اکثر موارد آنها را فرو می‌نشانند و درون خود می‌ریزند. سعی کنید هر روز یک فهرستی از چیزهایی را که دوست دارید و انجام داده‌اید، تهیه کنید. عادات خوب زندگی را فراموش نکنید. هر فردی خود مسؤول خوشبختی خود است.

در دهه چهل

در سن چهل سالگی یک اتفاق خوب برای ما می‌افتد و آن اینکه تصویرمان نسبت به خودمان تغییر می‌کند و احساس کمال می‌کنیم. هیچ احساسی از این حس زیباتر نخواهد بود. این حس دردها را کاهش می‌دهد و مشکلات را برطرف می‌کند.

در دهه پنجاه

دور شدن از دوران کودکی با افزایش سن موجب می‌شود که حتی اگرظاهر زیبایی داشته باشیم، روی روابط و احساسات درونی ما تاثیر بگذارد و به سلامتی ما آسیب برساند، اجازه ندهید احساس پیری بر شما غلبه کند. بعضی کارها باعث افزایش احساس پیری و سالخوردگی می‌شود. بنابراین از انجام آنها خودداری کنید. برخی از این کارها عبارتند از: کارکردن در محل‌های تاریک کار کردن در محلی که تمام افراد در آنجا بزرگ‌تر از شما هستند. کار کردن در تمام روزهای هفته و انجام کارهای تکراری و کارهای شیفتی کارهایی با حقوق کم و در نهایت بازنشستگی

در دهه شصت

در این سنین ظاهر افراد تفاوت میان افراد دارای عادات جسمانی و روحی خوب با سایر افراد را نشان می‌دهد. حتی اگر در مقاطعی از این سال‌ها با شیوه نادرست زندگی می‌کردید، در این دهه از زندگی‌تان شش عادت خوب روزانه (ورزش، استفاده از ضد آفتاب، نوشیدن آب فراوان، ویتامین و اجتناب از مواد سمی، رژیم غذایی سالم) را انجام دهید.

در دهه هفتاد زندگی

علاوه بر تمرکز بر سلامت جسمانی؛ بر سلامت روحی خود نیز تمرکز کنید و اوقات بیشتری را با دوستان و همسالان خود بگذرانید همچنین به مسافرت بروید و از ماندن طولانی‌مدت در منزل بپرهیزید.

در دوره هشتاد، نود و صد سالگی

طنز و خندیدن در این سنین موجب احساس زیبایی و امید می‌شود. اگر می‌خواهید یک زندگی طولانی و سالم داشته باشید، از خوردن و نوشیدن و انجام هر آنچه که در تلویزیون و یا سایر رسانه‌ها به دروغ و به منظور جلب مشتری و فروش اجناس تبلیغ می‌شوند، خودداری کنید. بهترین احساس و نگاه و نظر را داشته باشید و از زندگی لذت ببرید. اگر خانواده شما دور از شما زندگی می‌کنند. مرتب به آنها تلفن بزنید و یا برای آنها نامه بنویسید. حفظ ارتباط با دیگران مانع از ایجاد احساس بد در شما می‌شود. هر زمان که برای‌تان مقدور است خانواده و بستگان خود را به منزل دعوت و با آنها صحبت کنید و لطیفه تعریف کنید و بخندید. خنده می‌تواند فشارخون را کاهش دهد و گردش خون و متابولیسم و سوخت و ساز بدن را بهبود بخشد. خنده به بدن اکسیژن می‌رساند و کمک می‌کند که انرژی و شادابی و نشاط بیشتر شود و اندروفین را که یک مسکن و آرام‌بخش طبیعی است در بدن ترشح می‌کند. خندیدن به شما کمک می‌کند که به لحاظ روحی و فکری در آرامش بیشتری قرار بگیرید و اگر بخواهید کاری پرمسؤولیت را انجام دهید بهتر از عهده انجام آن برآیید.

اگر به لحاظ جسمانی و روحی در آرامش بیشتری قرار بگیرید، خطوط و چین‌وچروک چهره، همچنین اختلالات و مشکلات گوارشی شما برطرف می‌شود و به احتمال زیاد خواب بهتری خواهید داشت و تمامی این موارد موجب می‌شوند تا چهره‌ای آرام و زیبا داشته باشید. تمدد اعصاب، حرکت و فعالیت بدنی انرژی بخش، موجب سفت شدن بدن و افزایش نیرو، انرژی و نشاط در بدن است ای کاش کسانی که برای دستیابی به آرامش متوسل به استفاده از داروهای آرامبخش می‌شوند، قبل از استفاده از آنها ورزش و البته تمدد اعصاب را امتحان می‌‌کردند که با آزادسازی اندروفین‌های طبیعی در بدن موجب بهبودی روحیه می‌شود. هزاران سال است که فواید تمدد اعصاب با انجام ماساژ خوب و صحیح مورد توجه قرار گرفته است، چرا که با ماساژ ابتدا گیرنده‌های عصبی واقع در پوست تسکین می‌یابند، سپس فشارخون و ضربان نبض کاهش یافته و مانع از انتشار اسیدلاکتیک در عضلات و ماهیچه‌ها می‌شود. و با تنفسی عمیق‌تر احساس سلامتی و شادابی بیشتر خواهید داشت و این احساس درونی به ظاهر و پیرامون شما نیز منتقل می‌شود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.