زیر میزی بحث تبلیغاتی خوبی نیست، اصل قضیه فراموش شده است

۱۴اردیبهشت،
ممتاز نیوز : رئیس سازمان نظام پزشکی تهران با اشاره به اینکه عدم اصلاح و تبیین تعرفه منطقی سبب اصلی زیر میزی‌های دنباله دار است گفت: «زیر میزی بحث گمراه کننده‌ای است که اصل قضیه در آن فراموش شده است.»

دکتر علی اصغر پیوندی رئیس سازمان نظام پزشکی تهران در گفت‌وگو با سینانیوز با اشاره به تعرفه‌های درمانی گفت: «متاسفانه بر اساس مصوبه مجلس، تعرفه بخش خصوصی از نظام پزشکی گرفته شده و به شورای عالی سلامت واگذار شده است. در سال تازه با وجود اینکه تعرفه ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافته است ولی هنوز از مجاری قانونی به صورت رسمی ابلاغ نشده است.»

جامعه پزشکی از تعرفه‌ها راضی نیستند
وی ادامه داد: «همیشه ما این بحث را داشته‌ایم که تعرفه‌ها باید واقعی باشد تا پزشک و بیمار ضرر نکنند. در واقع سازمانهای بیمه گر باید این تفاوت قیمت را پرداخت کنند تا رابطه مالی بین پزشک و بیمار کاهش پیدا کند و هر دو راضی باشند. متاسفانه تاکنون این بحث‌ها بی‌نتیجه مانده است و تعرفه‌ها بر اساس تعرفه‌های واقعی که مد نظر است یعنی درچارچوب منطقی اعم از هزینه مطب و منشی و غیره نیست و این موضوع رضایت جامعه پزشکی را در پی نداشته است.»رئیس سازمان نظام پزشکی تهران گفت: «امیدواریم در دوره تازه نظام پزشکی بتوانیم دخالت بیشتری در تنظیم تعرفه‌های جامعه پزشکی داشته باشیم و رضایت نسبی را به عمل آوریم.»

زیر میزی بحث گمراه کننده‌ای است
وی با اشاره به موضوع زیرمیزی افزود: «زیر میزی بحث تبلیغاتی خوبی نیست. زیر میزی بحث گمراه کننده‌ای است که اصل قضیه درآن فراموش شده است. تعداد اندکی از پزشکان ممکن است این کار را انجام دهند.»

دکتر پیوندی گفت: «وقتی تعرفه مناسب نباشد پزشک بالطبع مجبور است کاری انجام دهد. بزرگ کردن این موضوع کار منطقی نیست. منشا این موضوع عدم اصلاح و تبیین تعرفه منطقی است. البته اگر این پدیده اتفاق بیفتد باید برخورد شود و منکر آن نیستیم ولی باید به دنبال راه حلی برای رفع سبب آن باشیم.»

نظام پزشکی تاکنون هویت مستقلی نداشته است
وی در خصوص برنامه ‌های مهم سازمان نظام پزشکی بیان کرد: «نظام پزشکی تهران تاکنون هویت مستقل و مشخصی را نداشته است لذا ما تلاش خواهیم کرد که در اولین مرحله استقرار نسبی بر هیئت نظام پزشکی تهران داشته باشیم و به وظایف و چارچوب‌هایی که قانون برای ما مشخص کرده است اعم از ارتباط دانش پزشکی، روابط بین بخشی، تنظیم قوانین کار و اخلاق پزشکی را با همکاری هیئت مدیره و تمام اعضا جامعه پزشکی دنبال کنیم.»

هویت جامعه پزشکی آسیب دیده است
رئیس سازمان نظام پزشکی تهران در پایان گفت: «هویت وشأن جامعه پزشکی به صورت اعم دچار مشکل و آسیب شده است و همانگونه که گفته شد مطرح کردن بحث زیر میزی به این موضوع آسیب می‌زند. در تمام قشر‌ها ممکن است تخلفاتی صورت گیرد لذا اگر ما بخواهیم در هر قشری آسیب‌ها را بزرگنمایی کنیم کل مجموعه آسیب خواهد دید به خصوص در زمینه پزشکان، اگر رابطه بین بیمار و پزشک دچار مشکل شود اولین آسیب متوجه مردم می‌شود.»

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.