ساخت آزادراه شمال با منابع دولتی ۵۰ سال طول می‌کشد

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/عیسی کلانتری که از وی به عنوان یکی از مشاوران عالی احتمالی وزیر راه و شهرسازی نام برده می‌شود، با بیان اینکه با منابع دولتی ساخت آزادراه تا ۵۰ سال دیگر هم به پایان نمی رسد، گفت: ساخت قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران – شمال باید از سوی بخش خصوصی اجرا شود.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) عیسی کلانتری در گفتگو با مهر با بیان اینکه ساخت قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران – شمال باید از سوی بخش خصوصی انجام گیرد، گفت: اگر تامین منابع این قطعات برعهده دولت گذاشته شود تا ۵۰ سال دیگر هم به پایان نمی رسد.

وی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی به دنبال این است که فاز یک و ۴ این آزادراه به پایان برسد، اظهار داشت: قطعه یک آزادراه با منابع دولتی ساخته شده به همین جهت ۱۷ سال طول کشیده است بنابراین باید دولت از این آزادراه کنار رود.

کلانتری با تاکید بر اینکه اقتصادی بودن آزادراه در حال بررسی است، بیان کرد: اگر پروژه آزادراه تهران – شمال اقتصادی نباشد قطعا ضروری است و باید حداقل فاز یک و ۴ آن به پایان برسد، زیرا بار ترافیکی منتهی به شمال کشور را کاهش می دهد.

وی با اعلام اینکه برای قطعات ۲ و ۳ آزادراه نباید بنیاد مستضعفان حضور داشته باشد، گفت: منابع محدود دولتی اجازه نمی دهد که قطعات دیگر کمتر از ۳ سال آینده آغاز شود بنابراین باید بخش خصوصی را وارد این پروژه کرد.

کلانتری با بیان اینکه وزیر راه در حال بررسی آزادراه است، اظهار داشت: پس از پایان بررسی وضعیت حقوقی و مالی پروژه، تصمیم گیری برای ادامه ساخت و حضور بنیاد مستضعفان و بخش خصوصی در این پروژه گرفته می گردد.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.