ساخت آسانسور جدید در بوشهر+عکس

ساخت آسانسور جدید در بوشهر+عکس


با دانش فنی که از طراحی این آسانسور به دست آمد، موفق به طراحی سامانه تولید انرژی شدیم.



پژوهشگران پارک خلیج فارس از ترکیب چند فناوری، آسانسوری را طراحی و عرضه کرده اند که بدون نیاز به برق سه فاز بالا می‌رود.

به گزارش جنوب نیوز، آرمین محمدی، مجری طرح در گفتگو با مهر با اشاره به جزئیات این طرح افزود: آسانسورهای موجود برای انجام ماموریت های مورد نظر نیاز به برق سه فاز دارند ولی در این طرح موفق به طراحی و پیاده سازی آسانسوری شدیم که بدون نیاز به برق سه فاز بالا می رود.

وی منبع انرژی این آسانسور را باتری ۱۲ ولت دانست و اظهار داشت: آسانسور طراحی شده بدون نیاز به هیچ منبع انرژی خارجی تنها با استفاده از یک باتری ۱۲ ولت ۱۰۰ آمپر کار می کند.

محمدی به بیان عملکرد این آسانسور پرداخت و خاطرنشان کرد: در طراحی این آسانسور با ترکیب چند فناوری موفق به عرضه این آسانسور شدیم به گونه ای که با جا به جایی مرکز ثقل آن قادر خواهد بود به سمت بالا و پایین حرکت کند.



مجری طرح با اشاره به نحوه شارژ باتری ادامه داد: باتری این آسانسور خود شارژ است به این ترتیب که آسانسور تنها برای بالا رفتن نیاز به انرژی دارد که در زمان پایین آمدن انرژی ذخیره و در زمان بالا رفتن انرژی مورد نیاز خود را از باتری دریافت می کند.

محمدی همچنین یادآور شد: با دانش فنی که از طراحی این آسانسور به دست آمد، موفق به طراحی سامانه تولید انرژی شدیم.

وی در این باره توضیح داد: با نصب دستگاهی در بالای مجتمع های مسکونی و با استفاده از چندین منبع انرژی از جمله خورشید می توان انرژی مورد نیاز ساختمانها را تامین کرد.

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. نياركي:

    موفق باشید تبریک میکم بهتون همکار کرامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.