ساخت برج مراقبتی با تفریحگاه مارپیچی

اختصاصی معماری نیوز:

پس از سقوط یک درخت خرمای شش شاخه در مرکز شهر DayaVieja در اسپانیا، به بهانه نگهداری ساختاری درخت ، طرح “El Mirador de la Palmera” را ارائه دادیم.

ما قصد داشتیم مرکز شهر را به حصاری از باغستان‌ها متصل کنیم تا بازدیدکنندگان بتوانند محیط‌های چشم‌انداز را در تمام فصول مشاهده نمایند. به همین منظور برج مراقبتی با تفریحگاه ماریپیچی ساخته شد که در یکی از خیابان‌های اصلی شهر با یک پل باریک دیدنی و جذاب به نقطه اوج می‌رسد.

“El Mirador de la Palmera” مناظر خیره‌کننده Vega Baja ، Rojales و La Marina را نشان می‌دهد.

نتیجه این سازه عجیب و غریب، ‌«تنوع گوگنهایم» یا «دیدگاهی از نخلستان» ، یک گردشگاه سه طبقه مارپیچ آهنی است. در شهر DayaVieja، در سواحل جنوب غربی اسپانیا، شش درخت خرما از سیستم نگهداری خاص و فوق‌العاده‌ای برخوردارند.

ما این سازه را با میله‌های گرد در ابعاد ۲، ۴ و شش سانتی‌متر ساختیم که نوعی بازی در برنامه طراحی سازه ۳D بود. این بازی با بازنگاری و تعاریف قبلش ۸ ماه طول کشید.

از آنجا که در ساخت این سازه به نسبت دیگر سیستم‌های نگهداری سنتی، از مصالح وفضای بیشتری استفاده شده و کارایی‌اش نیز بیشتر است ، مطمئناً بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت درخت‌ها جذب می‌نماید. علاوه بر منظره زیبا و ساختار جالب، نظریه نقطه کانونی کردن درخت، مثالی از تفکر پایدار است که معماری امروز بدان توجه خاصی دارد.

این برج بیشتر شبیه به یک مسیر تفریحی مرتفع و پر پیچ و خم برای عابران پیاده می‌باشد. به جای سرعت، Mirador به شما چشم‌انداز ۳۶۰ درجه‌ای از DayaVieja را پیشنهاد می‌نماید.“El Mirador de la Palmera” یک سازه دومنظوره، تفریحگاه مارپیچ وهمچنین برج مراقبت و حائل درختان خرما است.






آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.