ساخت تلفن همراه هوشمند در کره شمالی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

خبر ساخت تلفن همراه هوشمند ” آریرانگ” هنگام بازدید کیم جونگ ایل رهبر کره شمالی از کارخانه ای در این کشور انتشار یافت.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد: سازندگان این تلفن همراه قابلیت ها و کیفیت این محصول جدید را به اطلاع رهبر کره شمالی رساندند.

این تلفن همراه هوشمند که با سامانه اندروید گوگل کار می کند ظاهراً در کشور چین که از جمله متحدان کره شمالی به حساب می آید تولید شده است.

در تصاویری که خبرگزاری کره شمالی از این تلفن همراه منتشر کرده است کارگران در حال بازرسی و بسته بندی این تلفن ها دیده می شوند اما تصویری از خط تولید منتشر نشده است.

برخی تحلیلگران بر این باورند مسئولان کره شمالی با این تلفن قادرند گفتگوهای شهروندان را به خوبی کنترل کنند.

هرچند مردم کره شمالی بی تردید در یکی از بسته ترین کشورهای جهان زندگی می کنند، اما تا اندازه ای با فناوری اطلاعات آشنا شده اند.

شبکه اینترنت داخلی – اینترانت – از سال ۲۰۰۲ در این کشور وجود دارد؛ برخی نهادهای دولتی پایگاه های اینترنتی خود را دارند و تلفن های همراه از سال ۲۰۰۸ میلادی از طریق شرکتی که با شرکت مصری اوراسکام فعالیت می کند وارد کره شمالی شده است.

دو میلیون نفر از جمعیت ۲۴ میلیون نفری کره شمالی مشترک تلفن همراه می باشند. آن ها می توانند  از تلفن همراه خود استفاده کنند اما قادر به تماس تلفنی با خارج از مرزهای کره شمالی نیستند.

اینترانت این کشور که دسترسی به آن نیز بسیار محدود است با دنیا ارتباطی ندارد و تنها اطلاعات مورد تائید حکومت را منتشر می کند. اینترنت واقعی نیز تنها به حدود ۱۰۰۰ نفر اشخاص خاص تعلق گرفته است.۹۵ درصد مردم تلفن همراه و اینترنت ندارند.

با این همه، مرزها دیگر مانند سابق عمل نمی کنند. تلفن های همراه چینی که به صورت قاچاق وارد می شوند شرایط را برای تماس تلفنی با خارج از کشور فراهم کرده اند و به رغم خطری که دستگیری به همراه دارد دی وی دی ها، ام پی تری ها و کلیدهای یو اس بی نیز قاچاقی وارد می شوند و همگی پنجره هایی باز به روی خارج به حساب می آیند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.