ساخت «خلیج فارس ۲» با ساختار و عنوان مشابه غیر حرفه ای است

هیچ نهاد دولتی و رسمی در ساخت «خلیج فارس» مشارکت ندارد/

محمد اطبایی گفت: خبری در یکی از رسانه ها مبنی بر ساخت «خلیج فارس۲» از سوی سازمان سینمایی دیدم که تعجب کردم. البته پیش از این از برخی دوستان سینماگر شنیده بودم که برای ساخت این پروژه به آن ها پیشنهاد داده شده بود و آن ها به احترام پروژه ما لطف کرده و پاسخ منفی داده بودند.

تهیه‌کننده‌ی اجرایی و مجری طرح پروژه‌ی سینمایی «خلیج فارس» در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان این مطلب افزود: ساخت هر فیلمی با موضوع «خلیج فارس» امری مبارک و قابل تقدیر محسوب می شود اما انتخاب عنوانی دقیقا مشابه با عنوان پروژه ما و با همان ساختار اپیزودیک کاری غیرمعمول و غیر حرفه ای است.

وی ادامه داد: در مورد صحت و سقم ساخت «خلیج فارس۲» اطلاعی ندارم و منبعی که من این خبر را در آن خواندم یکی از رسانه ها بود و فیلمسازانی که با من تماس گرفتند تایید کننده خبر ساخت این پروژه بودند. در حالی که ما در جشنواره کن اقدامات بین المللی لازم برای ساخت پروژه «خلیج فارس» را انجام دادیم و موفقیت هایی هم در این زمینه داشتیم که در زمان خاص خود این موفقیت ها را اعلام می کنیم.

اطبایی در مورد ساخت پروژه «خلیج فارس» توضیح داد: فیلمنامه ها نهایی شده و به زودی به جمع بندی نهایی می رسیم. امیدواریم به زودی بتوانیم فیلمنامه را به اداره نظارت و ارزشیابی ارسال کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تصمیم سازمان سینمایی برای ساخت پروژه ای مشابه پروژه شما آیا ممکن است برای دریافت پروانه ساخت با مشکل مواجه شوید، گفت: امیدواریم که دچار مشکل نشویم. دلیل خاصی برای مخالفت با ساخت پروژه وجود ندارد مگر به دلیل ساخت پروژه ای مشابه از سوی یک ارگان دولتی مشکلاتی برای پروانه ساخت داشته باشیم.

این کارشناس و پخش کننده بین الملل سینما با بیان این که «خلیج فارس» با بودجه خصوصی ساخته می شود و هیچ نهاد دولتی رسمی درگیر این پروژه نیست، تصریح کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده با انجام پیش تولید در شهریور ماه، «خلیج فارس» در مهر ماه کلید می خورد و در آبان ماه مراحل فنی آن انجام می شود.

به گفته اطبایی، «خلیج فارس» تلاش دارد نگاهی جدید به موضوع خلیج فارس داشته باشد. عبدالرضا کاهانی ،‌علی مصفا،‌ نقی نعمتی،‌ محسن امیریوسفی،‌ شهرام مکری،‌ مونا زندی و مجید برزگر به عنوان کارگردان این هفت اپیزود انتخاب شده اند و هر کدام از این اپیزودها حداکثر ۱۵ دقیقه خواهد بود که مجموع آن یک فیلم سینمایی می‌شود.

انتهای پیام/ ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۹۳۹


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.