ساخت دستگاهی برای هواشناسی تلفن‌های هوشمند!

این روزها فناوری با سرعت سرسام‌آوری به پیش می‌تازد به گونه‌ای که هر روز شاهد طرح‌های جدیدی هستیم که بسختی می‌توان در زمان اندکی که در اختیار مصرف‌کنندگان است، خود را با آن وفق داد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از جام جم آنلاین، تقریبا تمام تلفن‌های هوشمند قادرند اطلاعات مربوط به منابع کنترل آب و هوا را از وب‌سایت‌های هواشناسی جمع‌آوری کنند، ولی اگر شما بعضی از اطلاعات مربوط به محیط اطراف خانه یا حتی داخل اتاق خواب‌تان را نیاز داشته باشید باید به فکر چاره دیگری بود.

محققان شرکت نتاتمو، بتازگی دستگاهی ساخته‌اند که نقش یک ایستگاه آب و هواشناسی شخصی را ایفا می‌کند و برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده است.

این دستگاه‌های استوانه‌ای‌شکل برخی از عناصر محیطی داخل و خارج ساختمان را اندازه‌گیری می‌کند که می‌تواند به شما در پیش‌بینی آب و هوای کوچه یا حتی سالن پذیرایی‌تان کمک کند! شرکت سازنده امیدوار است بتواند در آینده از دستگاه‌های هواشناسی مجهز به وای‌فای (Wi-Fi) خود برای ایجاد بزرگ‌ترین شبکه هواشناسی شخصی استفاده نماید.

سیستم نتاتمو حاوی دو مدول جداگانه است؛ یکی از آنها برای محیط داخل ساختمان طراحی شده و نیروی مورد نیاز خود را از طریق اتصال به پورت USB تامین می‌کند و دیگری برای محیط خارج ساختمان ساخته شده و نیروی مورد نیاز خود را از طریق باتری‌های قلمی به دست می‌آورد.

این باتری‌ها، برق مورد نیاز برای فعالیت یک‌ساله این دستگاه‌ها را تامین می‌کند. سنسورهای واحد خارج ساختمان دما، رطوبت، فشار هوا، میزان دی‌اکسید کربن و سطح آلودگی صوتی را اندازه‌گیری می‌کند در حالی که واحد داخل ساختمان فقط قادر به اندازه‌گیری میزان دی‌اکسید کربن، دما و رطوبت است.

کاربران این سیستم می‌توانند با تکیه بر اطلاعات دریافتی این دو دستگاه، به یک فرآیند پیش‌بینی هفت روزه دسترسی پیدا کنند.

هرکدام از این واحدها اطلاعات خود را از طریق شبکه wi-fi به تلفن‌های هوشمند انتقال می‌دهند. علاوه بر آن، باتوجه به داده‌های به دست‌آمده به کاربران اطلاع می‌دهد دقیقا چه زمانی برای ورزش و فعالیت در خارج ساختمان مناسب است، همچنین وقتی میزان CO2 زیاد باشد به کاربر هشدار می‌دهد که نباید از خانه خارج شود.

در آینده می‌توان با استفاده از دستگاه‌های متعدد به‌عنوان بخشی از برنامه آب و هوای شهری داده‌های مورد نیاز را جمـع‌آوری کرد.

این برنامه برای ایجاد شبکه کنترل آب و هوای جهانی طراحی شده و براساس آن هواشناسان، فعالان محیط‌زیست، دانشمندان و افرادی که در محیط‌های شهری زندگی می‌کنند، می‌توانند درک بهتری از محیط اطراف خود داشته باشند.

داده‌ها به صورت دائم در واحدهای داخل و خارج ساختمان ذخیـره می‌شوند بنابراین کاربران می‌توانند در طول زمان شرایط محیطی را مورد مقایسه قرار دهند. شرکت سازنده این شبکه را به‌عنوان یک منبع مهم برای تحقیق آب و هوایی می‌شناسد.

دستگاه اندازه‌گیری برای داخل ساختمان ۵×۵×۱۵ سانتی‌متر و مدول خارج ساختمان ۱۰×۵×۵ سانتی‌متر است.

هر دو این واحدها از آلومینیوم ساخته شده‌ است با این تفاوت که واحد خارج ساختمان در برابر نور و گرمای خورشید مقاوم‌سازی شده‌ است.

آنها به صورت بی‌سیم کار می‌کنند و دامنه بردشان صد متر است. برنامه کاربردی دستگاه‌های ios را می‌توان از سایت فروشگاه Apple APP دانلود کرد. برنامه کاربردی اندروید، مهر ماه در دسترس کاربران خواهد بود.

خبر های مرتبط:

  1. ساخت دستگاهی برای عیب یابی سخت افزاری PC و نوت بوکها
  2. دستگاهی برای بازیابی اطلاعات آیفون
  3. ساخت قوی‌ترین ابرکامپیوتر هواشناسی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.