ساخت دیسک سفارشی ویندوز ۷ همراه با آپدیت‏ها

اگر شما جزو افرادی هستید که همانند من، دائماً درحال تغییر سیستم‏عامل دستگاه خود -ویندوز- هستید، پس احتمالاً این مقاله برای شما کاربردی خواهد بود. آیا تا به حال به این فکر افتاده‏اید که یک دیسک Installation سفارشی از ویندوز ۷ بسازید، که علاوه بر همراه بودن آخرین آپدیت‏، در مراحل نصب، شما را با پیام‏ها و سوالات آزاردهنده سرگرم نکند؟ پس این پست را دنبال کرده تا همگام با ما، یک دیسک سفارشی از ویندوز ۷ بسازید.

ما برای انجام این‏کار، از نرم‏افزار RT Se7en Lite استفاده خواهیم کرد. اگر قبلاً با نرم‏افزار nLite برای ویندوز XP و یا vLite برای ویندوز Vista استفاده کرده‏اید، این نرم‏افزار نیز همانند آن‏‎ها عمل خواهد کرد.

ابزارهای مورد نیاز چیست؟

برای شروع، شما ابتدا نیازمند این هستید که دستگاهتان در حال حاضر، دارای سیستم‏عامل ویندوز ۷ باشد. شما همچنان نیازمند دریافت و نصب نرم‏افزار Windows Automated Installation Kit خواهید بود. (ازاینجا دریافت کنید.) این نرم افزار دارای سایزی حدود ۱٫۷ گیگابایت است؛ که اگر دارای اتصال کم‏سرعت اینترنت هستید، زمان طولانی‏تری برای دریافت آن باید صبر کنید.

پس از دانلود این فایل، آن را اکسترکت کنید. فایل StartCD.exe را اجرا کرده، گزینه Windows AIK Setup را انتخاب کنید و سپس طبق راهنمایی‏های موجود در صفحه Installation، مراحل را طی کنید.

شما همچنان نیازمند منبع اصلی ویندوز ۷ خواهید بود — چه فایل ISO و چه دیسک نصب آن.

سپس، نرم افزار RT Se7en Lite را از اینجا دانلود و نصب نمایید؛ نرم‏افزار کاملاً رایگان می‏باشد. ضمناً توجه داشته باشید که نسخه ۳۲بیت و یا ۶۴بیت را بدرستی انتخاب کنید.

استفاده از RT Se7en Lite

ابتدا، باتوجه به شکل زیر، روی کلید Browse کلیک کرده و فایل‏های ویندوز۷ خود را فراخوانی کنید؛ اگر دارای فایل ISO هستید، روی Select ISO File کلیک کنید، در غیر اینصورت، روی گزینه Select OS Path کلیک کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که در صورتی که در این نرم‏افزار، از فایل ISO استفاده کنید، می‏بایست در مرحل بعد، جایی از فضای هارد خود را برای اکسترکت شدن فایل ISO اختصاص دهید.

و شروع به استخراج فایل می‏کند…

پس از انتخاب نسخه‏ی ویندوز ۷ خود که در حال سفارش‏سازی آن هستید، نرم‏افزار RT Se7en Lite فایل Image را لود خواهد کرد. درضمن، اگر ویندوز شما، فاقد Service Pack 1 می‏باشد، با انتخاب گزینه Slipsstream Service Pack از پنجره Select an image to configure، شما خواهید توانست که Service Pack 1 را همراه این نسخه، ملحق کنید.

بر روی Task کلیک کرده، و سپس با تیک کردن هرکدام از گزینه‏های موجود، بدین معناست که شما میخواهید این وظیفه‏ها بر روی فایل Image لود شده انجام شود.

اگر در منوی کناری دقت کنید، می‏توانید گزینه Integration را ملاحظه کنید. بوسیله این گزینه، شما می‏توانید درایورها، زبان‏ها، آپدیت‏های ویندوز و یا حتی برنامه‏ها را همراه با ویندوز خود ملحق کنید. برای ملحق سازی فایل‏های آپدیت ویندوز، میبایست که فایل نصبی آن‏ها را دانلود، سپس در این نرم‏افزار با استفاده از گزینه Add، آن‏ها را فراخوانی کنید.

توسط گزینه Features Removal، شما این امکان را خواهید داشت که مواردی را از ویندوز خود حذف و یا اضافه کنید. در واقع شما تعیین خواهید کرد که بعد از اتمام نصب ویندوز، چه مواردی بصورت پیشفرض باقی بمانند و چه مواردی حذف شوند. برای مثال، شما می‏توانید بازی‏های همراه با ویندوز ۷ را پاک کنید.

گزینه دیگر، گزینه Tweaks می‏باشد. این قسمت می‏تواند تنظیماتی را از بخش Control Panel، Desktop، Explorer و تنظیمات متنوع دیگری را در ویندوز و بصورت پیشفرض اعمال کنید.

بخش بعدی، Un-Attended می‏باشد. بصورت کاملاً خلاصه بدانید که کار این بخش، رها سازی شما از بخش‏های آزار دهنده در هنگام نصب ویندوز است. وارد کردن Product Key، زبان نصب، نام کامپیوتر و خیلی دیگر از موارد! تمامی تنظیمات در این بخش بصورت کاملاً واضح ارائه شده است و نیازی به توضیح نمی‏باشد.

Customization بخش بعدی‏است. این بخش به شما این اجازه را می‏دهد که اسکرین سیورها، عکس‏های پس زمینه و یا حتی عکس صفحه ورود به محیط کار ویندوز را عوض کنید.

در گزینه ISO-Bootable، میتوانید دیسک خود را بر روی DVD ایجاد نموده و یا آن را بر روی یک USB Drive کپی کنید.

منبع مقاله

مطالب مرتبط

  • دانلود آخرین پیش نمایش ویندوز ۸ نسخه های ۳۲ و ۶۴ بیتی ( فایل ISO )
  • دانلود آپدیت امنیتی بلوتوث برای ویندوزهای ویستا و ۷
  • معرفی ۵ مشکل بسیار متداول در ویندوز ۷ و چگونگی رفع آنها
  • پیش گفتاری از بازی starcraft wings of liberty
  • فروشگاه ویندوز مایکروسافت با بیش از ۱۵۰۰ اپلیکیشن!

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.