ساخت سازه هایی برای تصویربرداری در استادیوم های ورزشی

میلاد مددی از محققان این پروژه تحقیقاتی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشکلات تصویربرداری در استادیوم های ورزشی، افزود: استفاده از پایه های دوربین در استادیوم های ورزشی مشکل است از این رو نیاز به سازه هایی است که بدون نیاز به سه پایه تصویربرداریهای مورد نیاز را انجام دهد. 

وی با اشاره به اجرای پروژه تحقیقاتی در این زمینه، خاطر نشان کرد: در این پروژه سازه هایی را طراحی و پیاده سازی کردیم که با سوار کردن دوربین بر روی آن می توان متناسب با نوع سازه و نوع حرکتهای افراد تصویربرداریهای مورد نظر را انجام داد.
 

مددی با بیان اینکه در این پروژه موفق به طراحی سازه های “اسپایدر کم”، سازه های کابلی و ریلی شدیم، ادامه داد: در مدل ریلی امکان فیلمبرداری در داخل استادیوم های خبر و استادیوم ورزشی بدون نیاز به پایه دوربین را فراهم می کند.
 

این محقق سازه های کابلی را از پرکاربردترین نوع سازه ها نام برد و یادآور شد: در این نوع سازه ها دو کابل موازی بر روی یک سازه حرکت می کند و فیلمبرداریهای لازم را انجام می دهد. این نوع سازه ها قادر به ارائه تصاویر مطلوب از سوژه مورد نظر هستند.
 

وی به بیان کاربردهای این سازها پرداخت و اضافه کرد: این سازه ها برای فیلمبرداری از سالن های ورزشی، استادیوم های فوتبال، دریاچه های مسابقات شنا و قایقرانی و پیست های اسکی و همچنین پروژه های ساختمانی و خطوط تولید کارخانجات و امور امنیتی استفاده کرد.
 

مددی قیمت تولید کمتر نسبت به نمونه های خارجی را از مزایای سازه های طراحی شده نام برد و گفت: در حال حاضر سازه ای که در استادیوم آزادی نصب شده است بین ۴ تا ۸ میلیارد تومان خریداری شده است در حالی که نمونه طراحی شده با هزینه های بسیار کمتر از نوع خارجی قابل دسترسی است.
 

وی با تاکید بر اینکه این سازه ها به ثبت داخل رسیده است، ادامه داد: در حال مذاکره با مسئولان هستیم تا بتوانیم با استفاده از این سازه ها از نماز عید فطر تصویر برداری کنیم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.