ساخت سیمان با قابلیت نفوذ ناپذیری اشعه ایکس

۱۴فروردین۱۳،

سیمان با قابلیت نفوذ ناپذیری اشعه ایکس و جلوگیری از خطرات این اشعه توسط مبتکر کشورمان طراحی و ساخته شد .

علی گنجی زاده مخترع در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه با توجه به استفاده روز افزون از رادیواکتیو و اشعه ایکس در امور صنعتی و پزشکی و نظام ، لزوم پیشگیری از عوارض و اثرات مخرب این پرتوها ، درعین سودمندی آنها ، بر هیچ کس پوشیده نیست .

وی ادامه داد : اکثر موهبت های الهی موجود در طبیعت به فراخور ساختار مواد تشکیل دهنده آنها ، دارای اثرات دو سویه بوده و عدم رعایت قوانین و تکنیک های پیشگیرانه است .

این مخترع افزود: ماده ارائه شده تحت عنوان سیمان با قابلیت نفوذ ناپذیری نسبت به آب و اشعه ایکس و پرتوهای رادیواکتیو می تواند راهکار مناسبی برای استفاده ایمن و بی خطر باشد .

وی با اشاره به اینکه با توجه به کاربردهای وسبع پرتوهای ایکس و رادیواکتیو در زندگی روزمره ، همچنین وقوع بلایای طبیعی نظیر زلزله  ، لزوم اختراع و ساخت ماده ای که بتواند از اثرات مخرب پرتوهای رادیواکتیو و ایکس جلوگیری نموده و در مواقع بحران های طبیعی و بشری تا حد ممکن به رفع خرابی هایی که به تاسیسات زیربنایی از قبیل سدها وارد شده ، کمک نماید یادآور شد : این طرح سیمان گونه ، دستاوردی است که می تواند به عنوان یک راه حل چند منظوره  برای رفع مشکلات ذکر شده به کار آید ./ز۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.