ساخت فیلم انتخاباتی اصغر فرهادی برای هاشمی‌رفسنجانی تأیید نشد

۲۸اردیبهشت،

به گزارش خبرنگار سینماپرس، پس از اکران فیلم سینمایی «گذشته» به کارگردانی اصغر فرهادی امروز-۲۸ اردیبهشت ماه- خبری برای اهالی رسانه ایمیل شد تحت این عنوان که اصغر فرهادی فیلم انتخاباتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را می‌سازد.همین ایمیل کافی بود تا بسیار از رسانه های نه چندان معتبر به تکاپو بیافتند و آن را در رسانه خود منتشر کنند.جالب این که این خبر که از سوی یک شخص ناشناس ایمیل شده به گزارش ستاد انتخاباتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تنظیم شده است.

 

پس از پیگیری های خبرنگار سینما پرس با علی مطهری که پیش از این او به عنوان سخنگوی ستاد هاشمی رفسنجانی نام برده شده بود ضمن اینکه اعلام کرد دیگر در ستاد فعالیتی ندارد اعلام کرد که گفت و گوی وی به عنوان مصاحبه به هیچ وجه رسانه ای نشود در حالیکه وی اشاراتی در مورد اینکه شخص دیگری برای ساخت فیلم انتخاباتی هاشمی رفسنجانی انتخاب شده بود داشت.

 

پس وی از اسحاق جهانگیری؛ وزیر صنایع دولت خاتمی و رئیس ستاد انتخاباتی آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز به تأکید کرد تا از وی هیچ گفت و گویی نقل نشود و ساخت فیلم اتخاباتی را برای هاشمی رفسنجانی از سوی اصغر فرهادی نه تکذیب کرد نه تأیید.

 

یکی از اصولگرایان نزدیک به هاشمی رفسنجانی با اصرار بر این موضوع که نام وی رسانه ای نشود گفت: این امر صحت ندارد و به نظر می رسد برای تخریب کردن چهره آیت الله هاشمی رفسنجانی است.

 

این درحالیست که به نظر می رسد ستاد هاشمی رفسنجانی نارضایتی در خصوص انتشار یافتن خبر نداشته و این امر را موضوع تبلیغاتی می داند و سوالات رسانه ها را برای توضیح این خبر بی پاسخ گذاشته است. ظاهراً قرار است کلیه مسائل مرتبط با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی هم مانند اصل کاندید شدن وی در رغابت انتخاباتی، مبهم، پرحاشیه و متناقض باشد. فرهادی نیز به این خبر واکنشی نشان نداده است و اساساً فرهادی از آن دسته از هنرمندانی است که اظهار نظر شفافی در حمایت یا عدم حمایت از سیاست مداران نداشته است. شاید انتشار یافتن این خبر مانند انتشار یافتن چندباره خبرها مربوط به حضور آیت الله رفسنجانی در انتخابات، شیوه ای برای دریافت نظر و دیدگاه عموم جامعه نسبت به اجزای مختلف عالیت انتخاباتی این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری باشد!

 

گفتنی است بعضی از اهالی سینما و رسانه نیز معتقدند اصغر فرهادی روحیه سیاسی ندارد و به سبب اینکه نمی خواهد دچار حاشیه شود فیلم انتخاباتی نخواهد ساخت.

 

متن این ایمیل بدین ترتیب است، به گزارش ستاد انتخاباتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، طی مذاکرات اخیر ستاد انتخاباتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اصغر فرهادی،‌ وی ساخت فیلم انتخاباتی آیت‌الله هاشمی را پذیرفته است.

 

اصغر فرهادی که هم‌اکنون به بهانه برگزاری جشنواره فیلم کن در فرانسه بسر می‌برد، طی روزهای آینده به ایران می‌آید و این فیلم را می‌سازد.

 

در حال حاضر مانی حقیقی و پیمان معادی مشغول کار روی فیلمنامه این مستند انتخاباتی می باشند و به محض حضور اصغر فرهادی، فیلمبرداری فیلم آغاز خواهد شد.

 

ساختار این فیلم مستند داستانی خواهد بود و نام موقت آن «آیت‌الله» است.

 

اصغر فرهادی دربارهٔ ساخت این فیلم گفته است: من آدم سیاسی نیستم و همیشه از سیاست فرار کردم اما وقتی این پیشنهاد به من داده شد، احساس کردم برای خروج کشورم از بحران و مشکلاتی که برای هموطنانم بوجود آمده، باید این کار را انجام بدهم. امیدوارم مردم کشورم به کسی رای بدهند که آبرویش را در سن ۷۹ سالگی گذاشته تا خدمتی به کشور و مردم کند.

 

«اصغر فرهادی» کارگردان نامدار ایرانی برنده جایزه اسکار و خرس نقره‌ای جشنواره برلین است و در حال حاضر فیلم تازهش با عنوان «گذشته» در بخش اصلی جشنواره فیلم کن با فیلمسازان نامدار جهان رقابت می‌کند.

 

گفتنی است که تلفن همراه مانی حقیقی خاموش است و پیمان معادی هم در جشنواره کن حضور دارد و در دسترس نیست.

 

انتهای پیام/ف/ن.ف


سینماپرس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.