ساخت قطعه شافت دستگاه هات تپ در کشور

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

نخستین بار در کشور قطعه شافت دستگاه هات تپ (TDW 2400) iبه دست متخصصان حوزه نفتی کشور ساخته شد.

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در کل جهان ۱۴ قطعه از این دستگاه وجود دارد که ۱۳ قطعه از آن در آمریکا و یک قطعه بومی سازی شده در کشور ماست.

هات‌تپ (Hot tap) دستگاه منحصر iبه فردی است که در عملیات خطوط لوله برای ایجاد انشعاب از خطوط لوله جریانی بدون قطع جریان نفت iبه کار می رود و بکارگیری آن تاثیر مهمی در استمرار تولید دارد.

مدیرعامل شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت گفت: قطعه شافت دستگاه هات تپ کار برش بر روی لوله های سیار قابل اشتعال نفت و گاز بدون قطع شدن جریان نفت و گاز را انجام می دهد.

کمالی با اشاره iبه اینکه ساخت این قطعه از دستگاه هات تپ تاکنون در انحصار کشور آمریکا بود افزود: ساخت این قطعه در داخل کشور ۳۵۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی را iبه همراه داشته است.

مدیرعامل شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت گفت: با ساخت این قطعات علاوه بر کسب دانش فنی ساخت توسط متخصصان داخلی، در طراحی مجدد و ساخت این قطعه با استفاده از منابع داخلی یک میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهد داشت.

شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت از شرکت های تابع شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که ۶ مدیریت عملیات، تعمیرات و پشتیبانی، امور فنی و مهندسی، بازرگانی، مالی و منابع انسانی دارد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.