ساخت مجسمه مومی “مرتضی ممیز” بسیار سخت بود

۲۰ آبان ،

مجسمه مومی “مرتضی ممیز” شباهت زیادی با این هنرمند فقید دارد.

حمید کنگرانی، هنرمند مجسمه ساز و خالق مجسمه مومی ” مرتضی ممیز ” در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: همهی هنرمندانی که مجسمه آن ها را ساخته ام در قید حیات بوده اند.
وی اظهار داشت: مجسمه ای که در حال حاضر از “استاد ممیز” در خانه هنرمندان ایران نصب شده است پس از درگذشت وی ساخته شده است.
وی خاطر نشان کرد: ساخت مجسمه استادان و هنرمندانی که در قید حیات می باشند بسیار آسان تر استزیرا به جهت ساخت مجسمه آن ها چندین مرحله دیدار با هنرمند صورت می‌گیرد تا با شناخت شخصیت وی اثری ماندگار و کاملا شبیه هنرمند ساخته شود.

*ساخت مجسمه استاد ممیز بسیار سخت بود

وی در ادامه گفت: سال قبل پیشنهادی مبنی بر ساخت مجسمه ” استاد ممیز” از سوی خانه هنرمندان ایران داده شد.
وی در ادامه تصریح کرد: ساخت مجسمه “ممیز” به دلیل آن که باید از همهی مجسمه را از روی عکس می ساختیم بسیار سخت بود چرا که با شخصیت وی آشنایی نداشتم.
این هنرمند مجسمه ساز گفت: مجمسه مومی “ممیز” در مدت بسیار کوتاهی ساخته و رونمایی شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مجمسه پدر گرافیک نوین ایران براساس مطالعات و اطلاعاتی که از بنیاد ممیز دریافت کرده بودم، ساختم.
 کنگرانی اظهار داشت: همه تلاش خود را صرف کردم تا علیرغم آنکه ” مرتضی ممیز” را ندیده بودم اما مجسمه وی شباهت فراوانی را با این هنرمند فقید داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه هنرمندان گرافیک و دوستداران مرتضی ممیز با دیدن مجسمه مومی وی اعلام کردند که مجسمه کاملا شبیه ایشان است.
وی گفت: این مجسمه در حال حاضر در نگارخانه ای به نام همین هنرمند در خانه هنرمندان ایران نصب شده است./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.